Chodzi o zawarty w reklamie w komunikat o treści: „Więc już w drugim miesiącu zaszczep dziecko przeciw pneumokokom - najczęstszej przyczynie zgonów małych dzieci na świecie, której można zapobiec dzięki szczepieniom". Zdaniem GIF komunikat przedstawia wskazania do stosowania leku „w sposób nieodpowiedni i zatrważający, wzbudzający w odbiorcy uczucie strachu i zagrożenia".
Zgodnie z obowiązującym prawem, reklama produktu leczniczego nie może zawierać treści, które odnoszą się w formie nieodpowiedniej, zatrważającej lub wprowadzającej w błąd co do wskazań terapeutycznych.
"W ocenie GIF przekazy zawarte w przedmiotowej reklamie, zarówno w warstwie werbalnej, jak i wizualnej, są nieadekwatnymi środkami wyrazu w odniesieniu do problemu, o którym informuje spot. Przekaz werbalny dotyczący śmiertelności dzieci zakażonych Streptococcus pneumoniae gra na emocjach rodziców i wzbudza w nich poczucie winy i krzywdzenia dziecka" - stwierdzono w opublikowanej 1 września decyzji GIF.