Ziemniaki? Tak, ale bez dodatków

Ziemniaki? Tak, ale bez dodatków

Dodano: 
Fot. sxc.hu / Źródło: FreeImages.com
Ziemniaki są lekkostrawne, zawierają wiele cennych wartości odżywczych i nie są tuczące. Kaloryczność warzywa zwiększają dodatki – sosy oraz tłuszcze.
100 gram ziemniaków zawiera ok. 77 kcal. Warzywo jest bogate w potas, fosfor, magnez, wapń, żelazo, cynk. Ziemniaki obniżają kwasotwórcze oddziaływanie produktów zbożowych, jaj czy mięsa i wpływają na dobrą pracę serca. Błonnik zawarty w ziemniakach obniża poziom cholesterolu i wspiera odchudzanie. Również osoby cierpiące na chorobę nerek powinny spożywać ziemniaki, ponieważ zmniejszają one poziom soli oraz wody w organizmie.

Osoby odchudzające się często rezygnują z ziemniaków, żeby stracić zbędne kilogramy. Jednak zdaniem dietetyków nie jest to konieczne - same warzywa są niskokaloryczne. Wystarczy więc zrezygnować z tuczących dodatków – tłuszczu oraz sosów.

Jak przyrządzić odżywczy posiłek wykorzystując ziemniaki? Rozgotowane ziemniaki podwyższają poziom cukru we krwi. Ponadto gotowanie ziemniaków powoduje iż wytrąca się z nich połowa witaminy C. Najwięcej wartości odżywczych warzywa tracą w wyniku nieumiejętnej obróbki. Ziemniaki najlepiej gotować w skórce. Nie należy ich natomiast obierać i zostawiać w wodzie, ponieważ w ten sposób warzywa tracą cenne składniki. Najlepiej też gotować ziemniaki z dodatkiem soli, która redukuje utratę wartości odżywczych.

dieta.pl, bpe

Czytaj także

Czytaj także