Zajadasz stres? Rób to rozważnie

Zajadasz stres? Rób to rozważnie

Dodano: 
Fot. sxc.hu / Źródło: FreeImages.com
Co robisz, gdy się denerwujesz? Nerwowo krzątasz się po mieszkaniu, bębnisz palcami o stół, a może sięgasz po czekoladę, batony i cukierki? Zajadanie stresu jest coraz bardziej popularne.
Zwykle gdy doznajemy stresu, towarzyszą nam przykre emocje, a jedzenie jest jednym ze sposobów pozbycia się ich. Spożywanie słodyczy kojarzy nam się z okresem dzieciństwa, poczuciem bezpieczeństwa i beztroski, a jedząc produkty, od których stronimy na co dzień, nagradzamy się w dwójnasób.

Badania wskazują, że najczęściej stosowanym „terapeutą" kulinarnym są słodycze, a wśród nich czekolada. Czekolada - dostarczając organizmowi cukier - poprawia nasze samopoczucie i przyczynia się do wydzielenia endorfin, czyli tzw. hormonu szczęścia, ułatwiającego przewodzenie bodźców nerwowych. Należy jednak pamiętać, że to bardzo kaloryczna przekąska, a częstotliwość jej spożywania warto uzależnić od naszej kondycji i masy ciała.

Poza czekoladą lekarstwem na stres bywają batony, orzechy, cukierki, gumy do żucia, drażetki, chipsy, paluszki, lizaki. Jeśli jednak musimy przegryźć coś słodkiego, to lepiej sięgnąć po batony z ziarnem i suszonymi owocami, które dostarczają nam cukrów złożonych, uruchamianych stopniowo i systematycznie dostarczających organizmowi kolejne porcje energii.

www.fit.pl, BP

Czytaj także

Czytaj także