Cofnij cukrzycę w tych 7 krokach

Cofnij cukrzycę w tych 7 krokach

Dodano: 
Sport to zdrowie
Sport to zdrowie / Źródło: Fotolia / Autor: Halfpoint
Cukrzyca to epidemia, nie można tego inaczej określić. Ale odwrócenie tego stanu rzeczy jest możliwe. Wymaga jedynie prostych wyborów dotyczących stylu życia.

Liczba osób chorych na cukrzycę na świecie wzrosła ze 108 milionów w 1980 roku do 422 milionów w 2014 roku. Globalna częstość występowania cukrzycy wśród dorosłych w wieku powyżej 18 lat wzrosła z 4,7 proc. w 1980 r. do 8,5 proc. w 2014 r. W samej Ameryce Północnej prawie 10 proc. Amerykanów i 9 proc. dorosłych Kanadyjczyków ma cukrzycę i jest to najczęstsza choroba kończąca się śmiercią w Meksyku. Dodajmy do tego liczbę osób ze stanem przedcukrzycowym i odsetek ten zwiększa się trzykrotnie. Przewiduje się, że do 2025 r. powszechność cukrzycy wzrośnie do 44 proc., w tym u dzieci. Światowa Organizacja Zdrowia przewiduje, że cukrzyca będzie siódmą wiodącą przyczyną śmierci na świecie do 2030 r.

Czytaj także:
Dieta przedcukrzycowa – jak wygląda i kto powinien na nią przejść?

Co przyczynia się do epidemii cukrzycy?

Spożycie cukru jest w dzisiejszych czasach ogromne. Przetworzona żywność bogata w węglowodany i substancje chemiczne zwiększa obciążenie organizmu cukrem. Bombardowanie organizmu cukrem powoduje, że to, co nie jest wykorzystywane jako paliwo, jest magazynowane jako tłuszcz. To czyni nas również odpornymi na insulinę produkowaną przez nasze trzustki w celu regulacji poziomu cukru we krwi, ponieważ całe ciało jest przeciążone. Przyczyną cukrzycy nie jest „usterka fabryczna” ani jakiś wirus – to nasza dieta i styl życia. A ponieważ jest to choroba nabyta, cukrzycy można zapobiegać i ją leczyć.

Cofanie cukrzycy typu 2 naturalnie w 7 krokach

Dr Mark Hyman, specjalista z Cleveland Clinic's Center for Functional Medicine udowodnił w swojej praktyce, że poprzez zmianę diety i stylu życia jego pacjenci szybko tracą na wadze i cofają cukrzycę. Oto jego 7 strategii:

Czytaj także:
Cukrzyca może ustąpić w wyniku utraty wagi? Nowe spekulacje naukowców

Jak uchronić się przed cukrzycą typu 2 i chorobami serca?

Mierz poziom cukru we krwi
Najbardziej niebezpiecznym aspektem powolnego rozwoju cukrzycy typu 2 jest to, że codzienne wysokie poziomy cukru we krwi stopniowo uszkadzają całe ciało - a szkód zwykle nie da się naprawić. Stan przedcukrzycowy można odwrócić, dokonując drastycznych zmian w nawykach związanych z dietą i ćwiczeniami.

Kontroluj poziom trójglicerydów
Tłuszcze we krwi mogą być czynnikiem ryzyka rozwoju choroby serca lub cukrzycy, jeśli poziomy są wyższe niż 150 mg/dl. Trójglicerydy to tylko nieco inne cząsteczki cholesterolu niż LDL i HDL. Ich wysoki poziom wiąże się z otyłością i cukrzycą - to wyraźny wskaźnik zwiększonego ryzyka sercowo-naczyniowego.

Sprawdzaj poziom cholesterolu
Cholesterol jest rodzajem lipidu. To woskowata, podobna do tłuszczu substancja, którą wątroba wytwarza w sposób naturalny. Cholesterol, jakkolwiek źle by nam się nie kojarzył, odgrywa bardzo ważną rolę – jest niezbędny do tworzenia błon komórkowych, niektórych hormonów (żeńskich i męskich) i witaminy D, ułatwia także trawienie tłuszczu i wydalanie toksyn z organizmu. Endocrine Society zaleca obecnie, aby cholesterol HDL (dobry) był większy niż 40 mg/dl u mężczyzn i 50 mg/dl u kobiet. Istotne jest także zachowanie niskiego poziomu złego cholesterolu LDL. Jeśli poziom cholesterolu LDL jest zbyt wysoki, może on odkładać się na ścianach tętnic, powodując ich zwężenie, ograniczając przepływ krwi i sprzyjając powstawaniu zakrzepów. Co dalej? Blokujący skrzep może doprowadzić do zawału lub udaru – wszystko zależy od tego, którą tętnicę zablokuje.

Regularnie mierz ciśnienie
Pacjenci zwykle nie zdają sobie sprawy z tego, jak wysokie jest ich ciśnienie krwi i jakie jest ryzyko, dopóki nie doznają następstw takich jak udar, zaawansowana choroba nerek lub zawał serca. Możesz być zagrożony rozwojem nadciśnienia, jeśli skurczowe ciśnienie jest większe niż 130 mm Hg lub rozkurczowe większe niż 85 mm Hg.

Kontroluj obwód swojego pasa
Twoja talia jest pierwszym i najważniejszym wskaźnikiem ryzyka rozwoju chorób serca lub cukrzycy typu 2. Zaniepokoić powinien obwód większy niż 102 centymetry (cm) dla mężczyzn lub 88 cm dla kobiet. Zmniejszenie obwodu talii poprzez utratę wagi prawdopodobnie obniży również ciśnienie krwi, cholesterol, trójglicerydy i cukier we krwi. Zmianę nawyków zacznij od wprowadzenia nowej diety, składającej się z warzyw, owoców, produktów pełnoziarnistych, orzechów, roślin strączkowych i chudych białek zwierzęcych.

Źródło: dailyhealthpost.com

Czytaj także

 0