Przekąski po ćwiczeniach dostarczą więcej kalorii, niż twoje dziecko spali na treningu

Przekąski po ćwiczeniach dostarczą więcej kalorii, niż twoje dziecko spali na treningu

Dodano: 
Piłka nożna, bramka
Piłka nożna, bramka / Źródło: Fotolia / Kar Tr
Dzieci uczestniczące w zajęciach sportowych, takich jak piłka nożna, baseball i softball, często jedzą więcej kalorii w przekąskach po treningu, niż spalają podczas gry.

W badaniu dzieci spaliły średnio 170 kalorii podczas gry, a ich przekąski miały średnio 213 kalorii. Prawie 90 procent tych przekąsek spożytych po treningu zawierało dodatek cukru, co stanowi średnio 26,4 gramów cukru na porcję – więcej niż całkowite zalecane dzienne spożycie cukru wynoszące 25 gramów w przypadku dzieci.

Czytaj także:
Zaburzenia lękowe i depresyjne występują częściej u dzieci z otyłością

Nauka przekąszania

Ostatnie badania przeprowadzone na Uniwersytecie Brighama Younga wykazały, że dzisiejsze przekąski po grze mają w rzeczywistości więcej kalorii niż te, które zwykle spalają dzieci podczas gry. Okazuje się, że wszystkie dobre intencje związane z przekąskami mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku dla zdrowia graczy na boisku.

Podczas 189 gier naukowcy odnotowali pewne nawyki dotyczące przekąsek po grze w 3. i 4. klasie graczy w piłkę nożną, baseball i softball. Śledzili aktywność fizyczną graczy, a także spożycie przekąsek (w kontekście kalorii) po grze.

Odkryli, że podczas gdy dzieci spalały średnio 170 kalorii na grę, ich przekąski dostarczały średnio 213 kalorii. A prawie 90 procent tych przekąsek po grze zawierało dodatek cukru, co stanowi średnio 26,4 gramów cukru na porcję. Część problemu sprowadza się do braku aktywności fizycznej zwykle występującej podczas tych gier.

– Według tego badania dzieci średnio miały 27 minut aktywności w pojedynczej grze, a niektóre sporty, takie jak softball, dawały jej jeszcze mniej – powiedział pediatra Jay Lovenheim z Lovenheim Pediatrics. – Obecne zalecenie dotyczy dzieci w wieku 5 lat i starszych, które muszą podejmować co najmniej 60 minut aktywności fizycznej dziennie. W oparciu o te informacje ilość aktywności wykonywanej przez większość dzieci podczas przeciętnego treningu nie uzasadnia regeneracji po grze.

Warto wiedzieć, że większość dzieci uprawiających sport regularnie nie potrzebuje przekąski po grze. O ile twoje dzieci nie uprawiają sportów o dużej intensywności przez kilka godzin dziennie, te przekąski są bardziej tradycją niż koniecznością.

Czytaj także:
Pełnotłusty nabiał szkodzi dzieciom? Eksperci: Nie ma na to dowodów

System nagród – czy słuszny?

Rodzice chcą nagradzać dzieci i zapewniać przekąski, co często oznacza dostarczanie niezdrowych kalorii po wydarzeniach sportowych. Te przekąski często składają się z rzeczy takich jak soki, pączki, babeczki, frytki i inne produkty z dużą ilością cukru. Do tego dochodzą wysokokaloryczne słodkie napoje spożywane w trakcie większości gier.

Problem z tymi napojami polega na tym, że większość dzieci nie uczestniczy w zajęciach na wystarczająco wysokim poziomie, aby uzasadnić konieczność takiej wymiany płynów. Jeśli chodzi o aktywność sportową, dla większości dzieci w wieku szkolnym woda jest lepszym wyborem.

Małe przekąski – duży wpływ na zdrowie dzieci

Wskaźniki otyłości u dzieci są wyższe niż kiedykolwiek i nadal rosną. Większość dzieci nie ma ponadto wystarczającej aktywności fizycznej. Brak równowagi w jedzeniu większej ilości kalorii niż tej, która jest spalana, przyczynia się do rosnącego problemu masy ciała u dzieci.

Podczas gdy rodzice prawdopodobnie mają dobre intencje kiedy dostarczają dzieciom przekąski po grze, przekąszenie zbyt dużej ilości kalorii po grze może cofnąć wiele korzyści uzyskanych dzięki ćwiczeniom. Uczą także młodzież dokonywania złych wyborów żywieniowych po minimalnej aktywności fizycznej. Takie zachowanie może pozostać do wieku dorosłego. Ponieważ poziom otyłości u dzieci jest już na najwyższym poziomie, musimy uczyć zdrowych nawyków od najmłodszych lat”.

Czytaj także:
Późna pora snu jest związana z otyłością u dzieci

Źródło: healthline.com

Czytaj także

 0