Dzieci w ławkach a nadpobudliwość. Czy dziecko może siedzieć samo w ławce?

Dzieci w ławkach a nadpobudliwość. Czy dziecko może siedzieć samo w ławce?

Dodano: 
Szkoła, klasa
Szkoła, klasaŹródło:Fotolia / fot. maroke
Nadopobudliwe dziecko nie ma w szkole łatwo. Szczególnie, jeśli jego problemy nie zostały zdiagnozowane lub nie uczęszcza ono na zajęcia wspomagające rozwój. Na to, jak dziecko będzie radziło sobie w nauce, ma wpływ wiele czynników. Nawet to, w której ławce siedzi.

Miejsce i ustawienie ławki może zarówno sprzyjać, jak i przeszkadzać w nauce. W którym miejscu powinni siedzieć uczniowie, aby lekcje były najbardziej efektywne? W studiu „Dzień Dobry TVN” o różnych ustawieniach ławek opowiedział dyrektor jednej z warszawskich podstawówek Witold Młynarczyk. Jaka ławka będzie najlepsza dla nadpobudliwego ucznia?

Dzieci, które mają problemy ze wzrokiem i słuchem powinny siedzieć jak najbliżej tablicy, jednak miejsca te najczęściej zajmują prymusi. Tych warto przesiąść trochę dalej, ponieważ istnieje niewielkie ryzyko, że sama zmiana miejsca w sali negatywnie odbije się na ich ocenach.

Dzieci, które rozrabiają, niekoniecznie powinny być usadzane w pierwszych ławkach. Zdaniem dyrektora w ten sposób mogą skupiać na sobie większą uwagę innych dzieci i dezorganizować pracę całej klasy.

Dowiedz się, jak zaszczepić w dziecku pasję do nauk ścisłych:

Czytaj też:
Jak zaprzyjaźnić dziecko z nauką?

Opracowała:
Źródło: X-news