Urzędnicy ds. zdrowia publicznego apelują o lepszą komunikację w temacie COVID-19

Urzędnicy ds. zdrowia publicznego apelują o lepszą komunikację w temacie COVID-19

Dodano: 
Koronawirus dotarł już do Polski
Koronawirus dotarł już do Polski Źródło:Pixabay / coyot
W czwartek w National Academy of Medicine's Perspectives liderzy zdrowia publicznego, w tym wybitny wykładowca CUNY Graduate School of Public Health and Health Policy, Scott Ratzan, wezwali do świadomego i aktywnego kierowania polityką publiczną, aby stosować strategicznie skoordynowaną komunikację zdrowotną i docierać do ludzi z COVID-19 i innymi globalnymi zagrożeniami dla zdrowia.

W miarę jak epidemia COVID-19 rozwija się w bardzo szybkim tempie, autorzy twierdzą, że opinia publiczna potrzebuje wiarygodnych i przydatnych informacji, które pomogą ludziom zrozumieć ryzyko chorób. Potrzebują jasności i przejrzystości w zakresie zakazów podróży, kwarantanny, działań w zakresie ochrony osobistej i społecznej (np. zamykanie transportu publicznego, zamykanie szkół lub odwoływanie wydarzeń sportowych). Ponadto społeczeństwo potrzebuje pewności, że w miarę zdobywania wiedzy na temat tej rozszerzającej się infekcji informacje, które otrzymują z zaufanych źródeł, odzwierciedlają dokładnie i wyraźnie, to, co robią specjaliści, a czego nie.

– Obecnie społeczność medyczna nie posiada wszystkich dowodów potrzebnych do rzetelnego przewidywania rozwoju tej infekcji – mówi Ratzan. – Niestety ta niepewność stwarza pole zarówno do strachu, jak i do dezinformacji.

Czytaj też:
Jak uchronić się przed koronawirusem? Pomogą żele dezynfekujące

Czy za USA będą podążać inne kraje?

Autorzy artykułu wzywają oficjeli związanymi z resortami zdrowia (takich jak amerykański naczelny lekarz kraju), do utworzenia i prowadzenia wiarygodnego, powszechnego, interdyscyplinarnego biura w celu informowania mieszkańców Stanów Zjednoczonych i służenia jako międzynarodowy zasób w czasach globalnego zagrożenia zdrowia. Takie biuro mogłoby nawiązać długoterminowe relacje z mediami w celu zapewnienia trwałej, aktualnej, opartej na dowodach komunikacji i służyć jako główny zasób dla przekazywania istotnych, naukowo uzasadnionych informacji, strategii medycznych, środków ochrony osobistej, zasobów elektronicznych i nie tylko.

– Opinia publiczna potrzebuje i chce stosować się do wskazówek opartych na dowodach z zaufanych źródeł i wierzyć im – podają autorzy. – Dobra komunikacja w zakresie ochrony zdrowia będzie dobrze służyć społeczeństwu, a pracownicy służby zdrowia mający wpływ na podejście społeczeństwa do COVID-19 i wzmocnią infrastrukturę informacji zdrowotnych na wypadek pojawienia się kolejnej nowej infekcji.

Czytaj też:
Objawy ze strony przewodu pokarmowego u pacjentów z koronawirusem

Źródło: eurekalert.org