Z dostawą, na telefon, taksówką. Wielkie sieci mają dla nas nowe pomysły

Z dostawą, na telefon, taksówką. Wielkie sieci mają dla nas nowe pomysły

Sklep Biedronka w Lublinie
Sklep Biedronka w Lublinie Źródło: Newspix.pl / PIOTR TWARDYSKO
W sklepach może przebywać ograniczona liczba ludzi, ruch zmalał lub zamarł. Wielkie sieci – Biedronka, Żabka, Carrefour, Lidl i inne – prześcigają się w ułatwianiu klientom dokonywania zakupów. Dostarczają sprawunki do domu, sprzedają przez internet i telefon.

Jak wygląda to w tej chwili w Polsce podsumował „Bussines Insider”. Sieci – dla których zakupy internetowe były uzupełnieniem oferty – skupiły się na nowych formach dostarczania towarów. Pojawiły się nawet gotowe paczki z najpotrzebniejszymi towarami.

Pisaliśmy już o tym, że radykalnie popularność zwiększyły sklepy internetowe, zarówno te należące do prywatnych firm, jak i pracujące pod szyldem wielkich. Teraz swoją sprzedaż przez sieć zintensyfikowali także liderzy rynku.

Na przykład AuchanKaufland sprzedają gotowe zestawy produktów. Auchan tylko w aglomeracji warszawskiej. Do klientów zakupy są dowożone i bezpiecznie pozostawiane (bez kontaktu) za 19,90 lub 25 zł. W zestawie z Kauflandu jest 30 podstawowych produktów pierwszej potrzeby. Paczka kosztuje 115,98 zł, a dostawę realizuje internetowy sklep Mango za 19,99 zł. Auchan ma kilka zestawów: podstawowy za 95 zł, rozszerzony za 140 zł, zestaw owoce i warzywa za 65 zł, zestaw produkty świeże za 75 zł i zestawy dla psa lub dla kota po 100 zł.

Carrefour pozwala klientom osobiście odebrać zakupy lub dostarcza im je do domów za 19,99 zł lub za darmo (powyżej określonej kwoty). Odbiór osobisty dostępny jest w kilkudziesięciu sklepach, a zamówienia można składać w trzech aglomeracjach. Przez e-mail lub przez telefon można też zamawiać zakupy, które odbierze się w konkretnym sklepie w punkcie obsługi klienta. Również Carrefour dostarcza też kurierem gotowe koszyki (dla każdego, dla seniora, drogeryjny, rodzinny, wegetariański) za 139,99 zł (dla seniora 9,99 zł), które zawierają od 16 do 25 produktów

W Tesco, które ma ogromne doświadczenie w sprzedaży internetowej, zamówienie składa się online, a dostawa kosztuje od 11,49 zł do 23,49 zł. Ostatnio firma dołączyła możliwość dostawy przez taksówkarzy z Free Now i 99rent.

Po raz pierwszy online sprzedaje Biedronka. Nie robi tego sama, ale współdziała z aplikacją Glovo. Zamawiać można w 100 sklepach Biedronki w 10 miastach. Dostawa kosztuje 9,99 zł.

Żabka na razie testuje zakupy typu „zamów i odbierz”. Testy obejmują 20 sklepów z ponad 5 tysięcy i realizowane są przez aplikację Żappka. Tylko w Poznaniu testowana jest usługa „Żabka do domu”, w której zakupy z 30 sklepów dostarczane są do domów.

Stokrotka pozwala na zakupy online i odbiór ich w sklepie (na razie w Lublinie), Topaz na zakupy na telefon w Siedlcach (dostawa kosztuje 7-15 zł lub jest darmowa, gdy zamówienie opiewa na więcej niż 200 zł. Z kolei Lidl poszedł inną drogą. Testuje (we Wrocławiu) usługę, dzięki której klienci przekazują listę zakupów pracownikom. Pracownicy pakują zakupy, a klienci tylko je odbierają i płacą, bez przebywania w sklepie.

Czytaj też:
Zmiany w handlu. W jakich godzinach i jak działają teraz Biedronka, Lidl, Żabka, Carrefour i inne sklepy