Google udoskonala swoje mapy. Zmiany mają pomóc m.in. drobnym przedsiębiorcom

Google udoskonala swoje mapy. Zmiany mają pomóc m.in. drobnym przedsiębiorcom

Mapy Google
Mapy Google Źródło: Shutterstock / BigTunaOnline
Google wprowadził nowe funkcje na Mapach Google oraz w wyszukiwarce, dzięki którym przedsiębiorcy mogą informować swoich klientów o nowych opcjach swojej działalności oraz możliwościach wsparcia ich biznesów, podał koncern. Wśród partnerów globalnego wdrożenia nowych funkcji znalazła się również polska firma Booksy.

„Aby dostosować się do trudnych warunków prowadzenia biznesu w czasach pandemii, przedsiębiorcy coraz częściej sięgają po narzędzia cyfrowe. Według opublikowanego niedawno raportu Connected Commerce Council, 1 na 3 właścicieli małych firm twierdzi, że bez pomocy narzędzi cyfrowych zmuszony byłby zamknąć firmę lub ograniczyć jej działalność” – czytamy w komunikacie .

Odkryj i zarezerwuj

Dzięki nowym funkcjom Google ułatwia klientom nie tylko odkrywanie usług online, ale również proces rezerwacji spotkań. Zarezerwuj z Google to bezpośrednia rezerwacja usług online z profilu firmy w Google.

– Dzięki temu rozwiązaniu firmy, które korzystają z Booksy, mogą oferować możliwość jeszcze prostszej rezerwacji online bezpośrednio w swoich profilach Google Moja Firma. Dotyczy to lokalnych biznesów z branży beauty, ale również dużych instytucji finansowych, jak Alior Bank – powiedział Stefan Batory z Booksy.

Kolejna wprowadzona funkcja daje przedsiębiorcom posiadającym konto w Google Moja Firma możliwość szybkiego poinformowania klientów o nowościach w swojej ofercie. Już niebawem firmy będą mogły dodawać do swoich wizytówek takie propozycje, jak „zajęcia online” i „spotkanie online”, podano także.

Rozwiązania dostosowane do rzeczywistości koronawirusa

Od początku trwania pandemii Google sukcesywnie udostępnia nowe narzędzia, które pomagają biznesom informować klientów o tym, jak i kiedy działają. Niezależnie od branży wszystkie podmioty mają możliwość oznaczania się jako tymczasowo zamknięte, jak również aktualizowania informacji o ponownym otwarciu, nowych godzinach działania oraz dodatkowych komunikatów dotyczących , podano także.

Ponadto Google dodał opcje takie, jak „dostawa pod drzwi”, „brak konieczności kontaktu z dostawcą” i „możliwość konsumpcji w lokalu”, aby restauracje mogły w łatwy sposób udostępnić wszystkie ważne dla klientów informacje na swoich profilach biznesowych, zarówno w wyszukiwarce, jak i Mapach.

„Aby pomóc lokalnym biznesom oraz społecznościom, które chcą je wspierać, Google wprowadził nowe rozwiązania, udostępniając firmom w 24 krajach dodawanie linków do darowizn oraz kart podarunkowych do ich profili biznesowych na Mapach. W przypadku darowizn firma współpracuje z PayPal i GoFundMe, zaś jeśli chodzi o karty podarunkowe czy vouchery, właściciele firm mogą przekierowywać klientów bezpośrednio do odpowiedniej zakładki na swojej stronie lub łączyć do ofert jednego z certyfikowanych partnerów (np. Square, Toast, Clover czy Vagaro)” – czytamy dalej.

Czytaj też:
Ministerstwo Cyfryzacji: Od czerwca nowa wersja aplikacji mającej pomóc w ochronie przed koronawirusem