Tych rzeczy lepiej nie rób po 40. roku życia

Tych rzeczy lepiej nie rób po 40. roku życia

Dodano: 1
Kobieta, biznes, praca (fot. © Sergey Nivens /Fotolia.pl)
Życie podobno zaczyna się po czterdziestce. Jednak nawet – a być może zwłaszcza – wtedy, pewnych rzeczy należy bezwzględnie unikać.

Przekroczenie 40 lat to świetny moment, aby przyjrzeć się naszym złym i niezdrowym przyzwyczajeniom i wprowadzić poważne zmiany. Niestety, stan naszego zdrowia nie zawsze musi poprawiać się wraz z upływającym czasem. Nie możesz już spać tak mało, jak kiedyś, imprezować całą noc i nie ćwiczyć. Warto zacząć odżywiać się świadomie i jeść lepiej, a ponadto mieć świadomość powikłań zdrowotnych związanych ze starzeniem się.

Czytaj też:
Rodzinna hipercholesterolemia – czyli zawał przed czterdziestym rokiem życia

Poniżej znajdziesz listę niektórych spośród tych złych nawyków, które musisz porzucić i wprowadzić pewne określone zmiany stylu życia. Jeśli jesteś po czterdziestce, wprowadź je jak najszybciej, a nawet jeśli dopiero zbliżasz się do tej wyjątkowej liczby, też nie zwlekaj z ich wprowadzeniem. Zapewnisz sobie dobre zdrowie i samopoczucie, by uczynić swoje życie jeszcze lepszym!

Tych rzeczy lepiej nie rób po czterdziestce

1. Uleganie zachciankom na słodycze
Być może byłeś w stanie bez problemu zjeść kubeł lodów lub wypić butelkę ulubionego słodkiego napoju w wieku dwudziestu kilku lat, ale nasz metabolizm zwalnia z wiekiem. Spożywanie zbyt dużej ilości cukru może prowadzić do insulinooporności, stanu przedcukrzycowego, w którym organizm nie może prawidłowo przetwarzać węglowodanów. Poziom glukozy we krwi pozostaje zbyt wysoki i z czasem może przekształcić się w cukrzycę typu 2, najczęściej diagnozowaną po 40. roku życia. Staraj się redukować cukier przetworzony w swojej diecie. Jeśli masz ochotę na słodycze, sięgaj po owoce i ciemną czekoladę (w skromnych ilościach!). Owoce (pełne, nie wyciśnięte) zawierają błonnik, który spowalnia wchłanianie naturalnych cukrów, dzięki czemu poziom glukozy we krwi nie wzrasta. Ciemna czekolada jest zaskakująco dobra dla ciebie (z umiarem) i ma znacznie mniej cukru niż mleczna i biała czekolada.

2. Unikanie mammografii
Źródła podają, że ryzyko zachorowania na raka piersi po trzydziestce wynosi około 1 na 227. Do czterdziestki ryzyko zdiagnozowania raka piersi wynosi około 1 na 68. Jeśli masz historię rodzinną w przypadku raka piersi to ryzyko jest jeszcze wyższe. Dlatego zaleca się kobietom, aby odbywały coroczne mammografie po ukończeniu 40 lat. Kobietom z rakiem piersi w wywiadzie rodzinnym zaleca się wcześniejsze rozpoczęcie systematycznej mammografii. Niezależnie od wieku wykonuj samobadanie piersi raz w miesiącu. Wynika to z faktu, że co najmniej 40 proc. przypadków raka piersi występuje u kobiet, które samodzielnie zidentyfikowały zmiany w tkance piersi. Poznaj swoje piersi! W ten sposób być może szybciej rozwiążesz ten problem.

3. Pomijanie treningu siłowego
Trening oporowy (znany również jako trening siłowy) jest niezwykle ważnym elementem w budowaniu sprawności fizycznej i dobrego samopoczucia. Nie martw się, nie mówimy, że musisz zrezygnować z treningu cardio, chociaż być może powinieneś biegać mniej z wiekiem. Faktem jest, że wszyscy, a zwłaszcza kobiety, zaczynają tracić masę mięśniową w wieku 30 lat. Zmniejszona masa mięśniowa przekłada się na zmniejszone tempo metabolizmu, co oznacza, że ​​spalisz mniej kalorii w ciągu dnia. Oprócz odbudowy masy mięśniowej trening siłowy jest skutecznym sposobem na zmniejszenie ryzyka, a nawet odwrócenie początku osteoporozy. Celuj w 2 do 5 treningów tygodniowo i nie bój się podnoszenia większych ciężarów.

4. Za mała ilość snu
Jeśli wciąż nie sypiasz regularnie, nadszedł czas, aby ponownie przemyśleć swoje nawyki związane ze snem. Za przewlekły brak snu uważa się mniej niż zalecane 7-9 godzin każdej nocy. Z czasem brak snu może prowadzić do przyrostu masy ciała, upośledzenia funkcji poznawczych, zwiększenia prawdopodobieństwa obrażeń ciała i wielu innych. Zwiększa także ryzyko zwyrodnieniowych chorób neurologicznych, takich jak demencja i choroba Alzheimera.

5. Permanentne bycie w dołku
Jest różnica między byciem w dołku a depresją . Z definicji uczucie wyczerpania, braku zainteresowania normalnymi czynnościami, smutek, niepokój i/lub drażliwość przez ponad dwa tygodnie to klasyczne objawy depresji. Biorąc pod uwagę ciągłe zmiany hormonalne życiowe, których zwykle doświadczają kobiety po czterdziestce, w rzeczywistości jest to wiek, w którym może zostać zdiagnozowana u ciebie depresja kliniczna. Niestety tylko około jedna trzecia osób cierpiących na depresję szuka pomocy. Wiedz, że nie jesteś sam i są kroki, które możesz podjąć, aby poczuć się lepiej.

6. Pomijanie corocznego badania ginekologicznego i cytologii
Wczesne wyłapywanie i leczenie wszelkich nieprawidłowości jest warte przetrwania niedogodności związanych z badaniem.
Czytaj też:
8 objawów i chorób, które mogą wystąpić u kobiety po 40. roku życia

Źródło: dailyhealthpost.com
 1

Czytaj także