Zdrowie w „Barwach Szczęścia”. Ministerstwo przedstawiło wydatki promocyjne

Zdrowie w „Barwach Szczęścia”. Ministerstwo przedstawiło wydatki promocyjne

Karmienie piersią
Karmienie piersią Źródło: Fotolia / stanislav_uvarov
Jak przekonać Polaków, aby dbali o zdrowie, prowadzili zdrowy tryb życia, badali się, oraz zrozumieli istotę dawstwa? Przez popularne seriale. Jak wynika z odpowiedzi resortu na interpelację poselską, pieniądze z budżetu przeznaczano nie tylko na kampanie w radiu, prasie czy internecie, ale także na lokowanie tematów w takich produkcjach, jak „Barwy Szczęścia” czy „Pierwsza Miłość”.
Ministerstwo Zdrowia odpowiedziało na intepelację posła Nowoczesnej Piotra Misiło. Parlamentarzysta poprosił o wykaz wydatków resortu na działania promocyjne i marketingowe. Dzięki oficjalnej odpowiedzi dowiadujemy się, chociażby, że 2017 roku w ramach Narodowego Programu Zwalczania Chorób Nowotworowych, niemal 320 tys. zł trafiło... do polskich seriali. Profilaktykę promowano w takich produkcjach Telewizji Polskiej jak „Na dobre i na złe”, „Barwy Szczęścia”, czy „Pierwsza Miłość”.

Inwestowano również w promocję innych tematów. Upowszechnianie wiedzy na temat idei dawstwa i narządów od zmarłych dawców kosztowało w 2016 roku niemal 772 tys. zł. Jak czytamy w odpowiedzi na interpelację poselską, aż 166 tys. z tej kwoty przeznaczono na lokowanie wątku w serialach „O mnie się nie martw”, „Pierwsza miłość” i „Przyjaciółki”. Podobna kwota (179 tys. zł) trafiła do trzech rozgłośni radiowych. Specjalny spot emitowano w Polskim Radio, Radiu Zet i RMF FM.

Restort Zdrowia przeznaczył także ponad 154 tys. złotych na przeprowadzenie kampanii edukacyjnej skierowanej do pacjentów z cukrzycą, w której poruszano temat stopy cukrzycowej. Tutaj również dominowały spoty radiowe, które emitowano w Polskim Radiu i rozgłośniach lokalnych.

Zdrowo i aktywnie

Polaków zachęcano także do zdrowego odżywiania, aktywnego trybu życia, a także edukowano w kwestii karmienia piersią. W ramach programu "Poprawa sposobu żywienia, stanu odżywienia oraz aktywności fizycznej społeczeństwa, z zakresu promocji karmienia piersią", ministerstwo w 2017 roku przeznaczyło łącznie blisko 2,1 mln zł na spoty w telewizji i radiu. Beneficjentami były m.in. TVP, Polsat, TVN, RMF FM i Polskie Radio.

W tym samym roku ministerstwo wydało łącznie 378 tys. zł na powierzchnię reklamową w prasie. Resort promował swoje programy w takich tytułach jak m.in.: Twój Styl, Party, Gala, Viva, Claudia, Avanti, Glamour, Olivia, Samo Zdrowie, Shape, Zdrowie, Naj, Auto Świat, Focus, Komputer Świat, CKM, MEN's Health czy Auto Moto.

Aktywność w internecie

Ministerstwo jest również świadome, że dziś, dużą siłę przekazu mają reklamy w internecie. Dlatego w odpowiedzi na interpelację znalazły się także dane dotyczące wydatków na kampanie w tym medium. Na aktywność w mediach społecznościowych takich jak , , czy , a także kampanie w TrueView In-Stream, TrueView Discovery, Bumper Ads. Jak wynika z zestawienia, w 2017 roku wydano na ten cel ponad pół miliona złotych.

Czytaj też:
Normy promieniowania nawet 100-krotnie w górę. Ministerstwo Zdrowia wydało projekt rozporządzenia