5 oznak, że nie jesteś w formie. Jak przywrócić dobrą kondycję?

5 oznak, że nie jesteś w formie. Jak przywrócić dobrą kondycję?

Dodano: 
Kobieta w trakcie treningu
Kobieta w trakcie treningu / Źródło: Shutterstock / Maridav
Jak rozpoznać, że straciłeś formę? Niektóre objawy obejmują ból pleców, zmęczenie i duszność podczas wchodzenia po schodach. Jak z tym walczyć?

Możesz sapać i dyszeć po przejściu kilku schodków. Lub możesz odczuć zadyszkę i ból przy minimalnym wysiłku. Chociaż może się to zdarzyć wielu osobom, czasem może to wskazywać na zły stan zdrowia układu krążenia.

Według Światowej Organizacji Zdrowia dorośli w wieku od 18 do 64 lat powinni praktykować co najmniej 150 minut aerobowej aktywności fizycznej o umiarkowanym natężeniu każdego dnia w tygodniu lub 75 minut ćwiczeń o wysokiej intensywności. Wynika to z faktu, że ćwiczenia dają wiele korzyści zdrowotnych, takich jak obniżenie ciśnienia krwi, zapobieganie chorobom układu krążenia, poprawa depresji, zmniejszenie przewlekłego bólu i wiele innych.

Ale nie wszyscy przestrzegają tych wytycznych. Nawet ci, którzy próbują, mogą nie robić tego regularnie.

Czytaj także:
Niewydolność oddechowa – co oznacza ten termin?

5 sygnałów, że straciłeś formę

Czytaj także:
Za mało efektywne treningi? Ten jeden czynnik może to zmienić

Źródło: thehealthy.com

Czytaj także

 0