Lekarz radzi, jak wspierać odporność. 5 prostych sposobów dla każdego

Lekarz radzi, jak wspierać odporność. 5 prostych sposobów dla każdego

Dodano: 
Kobieta przy zachodzie słońca
Kobieta przy zachodzie słońca / Źródło: Pexels / Hassan OUAJBIR
Czasy mamy trudne. Tym bardziej potrzebna jest nam dobra odporność, by zdrowie nie szwankowało. Lekarz Stephen Cowan radzi, co zrobić, by układ immunologiczny miał się dobrze.

Pojawiające się codziennie nowe porady zdrowotne sprawiają, że bycie prawdziwie na bieżąco może wydawać się niemożliwe. Kolejne zalecenia wprawiają w zakłopotanie, a przecież o zdrowie trzeba dbać. Dyplomowany pediatra Stephen Cowan mówi, że dobrze byłoby, abyśmy pamiętali, że czasem powrót do absolutnych podstaw jest najlepszy, jeżeli mowa o dbaniu o zdrowie.

Pandemia koronawirusa ogarnia cały świat, ale to nie powód, by bezczynnie siedzieć i czekać. Cowan chce, abyśmy wszyscy pamiętali, że dbanie o siebie nie musi być skomplikowane. Od wypijania odpowiedniej ilości płynów w ciągu doby, po przestrzeganie właściwej diety – oto pięć kluczowych wskazówek od doktora dla zachowania dobrego zdrowia i odporności.

Czytaj też:
Różnice płciowe w COVID-19. Kto choruje częściej – kobiety czy mężczyźni?

5 sposobów na poprawę odporności

1. Bądź dobrze nawodniony
Picie odpowiedniej ilości wody jest jednym z najprostszych sposobów dbania o siebie. Twoje komórki odpornościowe są znacznie bardziej odporne, gdy jesteś dobrze nawodniony. Różni ludzie potrzebują różnych ilości wody, ale jeśli czujesz suchość w ustach o każdej porze dnia, jest to sygnał, że nadszedł czas, aby pić więcej. Aby wszystko działało sprawnie, zaleca się także picie ciepłych płynów zamiast zimnych. Gorąca woda z cytryną, miodem i herbatą przez cały dzień to najprostszy sposób na budowanie odporności.

2. Bądź wypoczęty
Poziomy stresu rosną na całym świecie, więc ty również możesz mieć problemy z zasypianiem każdej nocy. W takim przypadku zaleca się próbę zarezerwowania jednej do dwóch godzin na sen więcej niż zwykle. Twoje komórki odpornościowe funkcjonują znacznie efektywniej, gdy naładujesz je spokojnym snem.

3. Wprowadź aktywność fizyczną
Innym doskonałym sposobem na utrzymanie dobrej pracy wszystkich systemów, w tym odpornościowego, jest postawienie na ruch. Może to wymagać trochę dodatkowego wysiłku, biorąc pod uwagę, że tak wielu z nas jest zasiedziałych w naszych domach bez dostępu do siłowni lub naszego ulubionego studia fitness. Na szczęście nasz schemat ćwiczeń nie musi być zbyt rygorystyczny. Delikatne ćwiczenia, które nie wyczerpują twoich rezerw, energii pomogą poruszyć krew, która krąży w twoich komórkach odpornościowych, więc komórki są gotowe, by cię bronić... natychmiast! Tańcz, spaceruj, biegaj, jeśli możesz rób to na świeżym powietrzu.

4. Odżywiaj się jedzeniem dobrej jakości
Choć wiosna za pasem, najlepsze są rozgrzewające zupy i gulasze. Gotowanie pomaga rozkładać składniki odżywcze i ułatwia ich dostarczanie do komórek odpornościowych.

5. Oddychaj
Oddech jest nieodłącznym elementem ogólnego zdrowia i dobrego samopoczucia. Ale w dzisiejszych czasach zła postawa i częste siedzenie oznaczają, że możemy nie wykorzystywać w pełni naszej zdolności płuc. Aby rozszerzyć funkcję płuc i aktywować przywspółczulny układ nerwowy (który może złagodzić stłumiony niepokój, który wszyscy odczuwają w tej chwili), zaleca się „urodzinowe oddychanie”. Brzmi zabawnie, ale co to takiego? Oto kolejne kroki: Wstając, weź wdech przez nos, unosząc ręce nad głowę Pomyśl życzenie i wstrzymaj oddech na cztery do pięciu sekund. Powoli wydychaj przez usta, jakbyś zdmuchiwał świeczki na torcie urodzinowym. Zrób to trzy razy i powtarzaj kilka razy dziennie.
Czytaj też:
Jak trening wspiera twój układ odpornościowy

Źródło: mindbodygreen.com
 0

Czytaj także