Jak w zaledwie cztery dni zacząć szybciej biegać?

Jak w zaledwie cztery dni zacząć szybciej biegać?

Dodano: 
Biegaczka ze smartwatchem
Biegaczka ze smartwatchem / Źródło: Shutterstock / Rido
Szukasz sposobów, które mogą poprawić twoją wytrzymałość i pomóc biegać szybciej? W takim razie dieta śródziemnomorska może być tym, czego potrzebujesz. Efekty zauważysz już po kilku dniach.

Dzięki licznym badaniom i osobom, które faktycznie doświadczyły wpływu diety śródziemnomorskiej na aktywność fizyczną, ten sposób żywienia polecany jest już od dłuższego czasu. Ta strategia, a właściwie styl życia oparty na diecie, pomaga w stanach zapalnych, promuje zdrowie serca, poprawia funkcje narządów, a nawet zmniejsza ryzyko wystąpienia depresji. Dla sportowców, którzy chcą poprawić swoją wydajność i wytrzymałość, dieta śródziemnomorska może być bardzo przydatna.

Wyniki badania

Badanie przeprowadzone przez zespół naukowców z Saint Louis University (SLU) w Missouri ujawniło, że ludzie przestrzegający diety śródziemnomorskiej poprawiają bieg i wytrzymałość o sześć procent w ciągu zaledwie czterech dni. Zespół zwerbował grupę mężczyzn i kobiet, następnie sprawdzał ich wyniki na bieżni po czterech dniach ścisłego przestrzegania diety oraz przed rozpoczęciem eksperymentu. Badani jedli co najmniej trzy porcje orzechów i owoców, cztery łyżki oliwy z oliwek i co najmniej dwie porcje warzyw dziennie. Dodatkowo ograniczyli także spożycie mięsa, napojów gazowanych i słodyczy. Na podstawie menu zespół stwierdził, że przestrzeganie diety pomogło im poprawić wyniki o sześć procent szybciej niż na diecie bogatej w rafinowane cukry, tłuszcz i sól.

Wiele indywidualnych składników odżywczych w diecie śródziemnomorskiej poprawia wydajność ćwiczeń. Dlatego prawdopodobne jest, że cały schemat diety zawierający te składniki odżywcze szybko wpłynie na tempo biegu. Korzyści te zostają jednak szybko utracone po przejściu na dietę zachodnią, co podkreśla znaczenie długoterminowego przestrzegania diety śródziemnomorskiej. „Podobnie jak cała populacja, sportowcy i inni entuzjaści ćwiczeń często mają niezdrową dietę. Teraz mają dodatkową motywację do zdrowego odżywiania się” – powiedział Edward Weiss, badacz i profesor żywienia i dietetyki.

Czytaj także:
Jak stracić 5 kilogramów w miesiąc?

Opracowała:
Źródło: Medical Daily

Czytaj także

 0