Ten owoc chroni przed zaparciami. I wcale nie chodzi o jabłko

Ten owoc chroni przed zaparciami. I wcale nie chodzi o jabłko

Dodano: 
Owoce i warzywa
Owoce i warzywa / Źródło: Unsplash / rawpixel
Kiwi jest nie tylko smaczne, ale także wyjątkowo zdrowe. Specjaliści z zakresu medycyny naturalnej od dawna cenią sobie właściwości kiwi. Ostatnie badania naukowe potwierdziły zdolność tego pysznego owocu do bezpiecznego łagodzenia chronicznych zaparć.

Zaparcia, ogólnie definiowane jako rzadkie wypróżnienia (mniej niż trzy razy na tydzień) lub twarde i powodujące ból stolce, są uważane za przewlekłe, jeśli utrzymują się dłużej niż kilka tygodni. Wiele osób zmaga się z przewlekłymi zaparciami, a nawet jeśli pojawiają się one sporadycznie, potrafią spowodować nieprzyjemny dyskomfort. Niestety, ryzyko wystąpienia przewlekłych zaparć wzrasta wraz z wiekiem, ale także wtedy, gdy niezdrowo się odżywiamy, pijemy niewiele płynów i unikamy sportu.

Choć na rynku nie brakuje różnych preparatów, dostępnych bez recepty, ich stosowanie ma pewne skutki uboczne. Po pierwsze, organizm może się do nich przyzwyczaić i przestać na nie reagować lub przeciwnie – uzależnić się od nich i tylko z ich pomocą może dochodzić do wypróżnień. Ponadto, nieumiejętne stosowanie środków przeczyszczających może prowadzić do biegunki czy odwodnienia, nie mówiąc już o bolesnych skurczach jelit.

Na szczęście okazuje się, że spożywanie jednego kiwi dziennie może zapobiec występowaniu zaparć. Bogaty w przeciwutleniacze i bogaty w błonnik owoc kiwi ma silne działanie przeciwzapalne, które może powodować ogólną poprawę funkcji jelit i łagodzić przewlekłe zaparcia. W szczególności badania wykazały, że codzienne spożywanie owoców kiwi poprawia miękkość i masę stolca, zwiększając w ten sposób częstotliwość i łatwość wypróżniania, jednocześnie redukując nieprzyjemne parcie i przesiadywanie w toalecie. Ponadto kiwi nie powoduje biegunki.

Owoce kiwi zawdzięczają swoją moc terapeutyczną zawartości aktynowicy, enzymu wspomagającego motorykę przewodu pokarmowego. Pektyna, włókno roślinne, zwiększa objętość stolca i pomaga przyspieszyć przepływ odpadów przez jelita, co oznacza, że ​​jest skuteczna w leczeniu zarówno zaparć, jak i biegunki.

Czytaj także:
Jak walczyć z nadwagą

Czytaj także