Śmierć chłopca po wdychaniu dezodorantu. Co znajduje się w oparach aerozoli?

Śmierć chłopca po wdychaniu dezodorantu. Co znajduje się w oparach aerozoli?

Dodano: 1
Pielęgniarki, szpital
Pielęgniarki, szpital / Źródło: Fotolia / sudok1
Kilka dni temu do szpitala w Jeleniej Górze przywieziono jedenastoletniego chłopca, który stracił przytomność po wdychaniu dezodorantu. Mimo podjętych prób reanimacji dziecko zmarło. Co znajduje się w oparach aerozoli?

W sobotę wieczorem w Jeleniej Górze pogotowie ratunkowe dostało zgłoszenie o leżącym na podwórku jednego z bloków nieprzytomnym chłopcu. 11-latek został od razu przewieziony do szpitala, ale nie udało się go uratować. Chłopiec zmarł po kilku godzinach od chwili, kiedy trafił do szpitala. Zatruł się oparami dezodorantu, które wdychał razem ze swoją kuzynką. Dziewczynce nic się nie stało.

Co znajduje się w oparach areozoli?

Jak wytłumaczył dr Eryk Matuszkiewicz, toksykolog, w dezodorantach znajdują się gazy, które są nośnikiem np. dla substancji zapachowych i to właśnie te gazy powodują odurzenie. Gdy się ich nawdychamy, czujemy się nieco senni, rozkojarzeni, nasze ruchy są spowolnione. Jednak przy intensywnej lub długotrwałej ekspozycji na gazy odurzenie może spowodować problemy oddechowe. a także skurcz krtani, który różnież może doprowadzić do niedotlenienia, a w konsekwencji do zatrzymania krążenia. Reakcja organizmu jest kwestią indywidualną. Czasem objawy mogą wystąpić już po kilku minutach.

Czytaj także:
Nie żyje 19-latka, która odurzała się dezodorantem. Lekarze ostrzegają innych

Opracowała:
Źródło: X-news

Czytaj także

 1
  • Ale ta młodzież jest teraz głupia - oczywiście, że młodzi ćpali gaz, ale to brało się gaz do zapalniczek "RONSON" w kiosku. 6 zł i człowiek natrzepany solidnie, ruchy spowolnione, efekt tzw. "pływania" oczy odlatują w dal w uszach dudni jak kołami pędzącego pociągu ... pełen odjazd!
    Dodaj odpowiedź 2 0
      Odpowiedzi: 0