Styczniowy detoks

Styczniowy detoks

Dodano: 
Zielony koktajl z warzyw i owoców
Zielony koktajl z warzyw i owoców / Źródło: Fotolia / Autor: Dessie
Organizm potrzebuje czasem swoistego restartu, by stanąć na wysokości zadania i wspomóc cię w twoich postanowieniach.

Suplementy diety, które wspierają detoks

  • Ostropest plamisty: Dostępny jest nie tylko w postaci herbatki do zaparzania, lecz także wchodzi w skład wielu preparatów leczniczych oraz suplementów diety. Wykazuje działanie przeciwzapalne, rozkurczone i antyoksydacyjne. Wspiera naturalne procesy detoksykacji organizmu.
  • Ashwagandha: Jest silnym adaptogenem – rośliną, która wpływa na nasz stan psychofi zyczny. Wzmacnia zdolności przystosowawcze organizmu w niesprzyjających warunkach – niweluje skutki stresu psychicznego i środowiskowego. Przy dłuższym stosowaniu poprawia nastrój, a więc sprzyja zmianom, jakie wprowadzamy w naszym stylu życia.
  • Mikroalgi: Spirulina, która słynie z bogatej zawartości wszelkich niezbędnych aminokwasów, zyskała miano superżywności. Chlorellę zaleca się w celu odtrucia organizmu i pozbycia się z niego metali ciężkich. Zapobiega przenikaniu do organizmu pestycydów i azotanów.
  • Błonnik pokarmowy: Jest niezbędnym elementem codziennej diety, ponieważ poprawia metabolizm, zapobiega rozwojowi raka jelita grubego, obniża ciśnienie krwi i reguluje wypróżnienia. Docenią go w szczególności osoby ze skłonnościami do zaparć. Należy jednak pamiętać o piciu dużej ilości płynów.
  • Sproszkowane rośliny: To dobry sposób na włączenie do diety bomby witaminowej o niedużej objętości. Młody jęczmień zawiera bardzo dużo błonnika, białka, witaminy C, witaminy B2 i potasu. Jest ważnym antyoksydantem, przyczynia się do uzyskania równowagi kwasowo-zasadowej organizmu, pomaga w łagodzeniu stanu zapalnego i odtruwa organizm. Głównymi czynnikami przyczyniającymi się do detoksykacji są cynk, selen i miedź. Sproszkowane brokuły, jarmuż lub szpinak są bogatym źródłem witamin C i K. Już jedna płaska łyżeczka dodana do smoothie, jogurtu czy zupy wpłynie pozytywnie na wartości zdrowotne pożywienia.

Okładka tygodnika WPROST: 3/2020
Artykuł jest zamknięty
Artykuł został opublikowany w najnowszym wydaniu tygodnika „Wprost”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:

Czytaj także

 0