10 rzeczy, które irytują pracowników sklepu spożywczego w czasie epidemii. Też je robisz?

10 rzeczy, które irytują pracowników sklepu spożywczego w czasie epidemii. Też je robisz?

Dodano: 
Sklep spożywczy, zdjęcie ilustracyjne
Sklep spożywczy, zdjęcie ilustracyjne Źródło: Fotolia / medionet
Epidemia niestety nie zwalnia nas z tego, że musimy coś jeść. A żeby jeść – musimy kupować produkty. Przez to potencjalnie stajemy się niebezpieczni dla pracowników sklepów spożywczych pod względem zakażenia koronawirusem. Czego nie robić, by nie martwić ich dodatkowo?

Wszyscy z nas żyją w okolicznościach, których kompletnie nie spodziewaliśmy się. Teraz, kiedy wszyscy staramy się przystosować do życia w kwarantannie, nauczyliśmy się, że praca załogi każdego spośród odwiedzanych przez nas sklepów spożywczych jest po prostu bezcenna. Niestrudzenie pracują nad utrzymaniem odpowiedniej ilości zapasów w sklepach i, co najważniejsze, muszą panować nad bezpieczeństwem. Nie tylko własnym, ale także naszym. Ale istnieje wiele sposobów, przez które klient nawet nieświadomie może narazić pracowników sklepu spożywczego na niebezpieczeństwo.

Oni ciężko pracują, aby każdy, kto wchodzi do sklepu, był bezpieczny w największym możliwym stopniu. Tak samo ci, którzy przychodzą kupić jedzenie, również powinni zrobić, co w ich mocy, by nie narażać kasjerów i innych pracowników. Poniżej opisujemy, w jaki sposób możesz wyrządzić szkodę pracownikom sklepu spożywczego. Dzięki temu dowiesz się, czego nie robić, aby jak najlepiej potraktować ich podczas następnych zakupów.

Czytaj też:
Rękawiczki w sklepie spożywczym – czy zmniejszą ryzyko COVID-19?

To doprowadza pracowników sklepów spożywczych do białej gorączki

Nie nosisz maseczki i rękawiczek
Chociaż spacerowanie i robienie zakupów z maską i rękawiczkami może być trochę niewygodne, to tę stosunkowo niewielką cenę trzeba zapłacić mimo wszystko. To chroni nie tylko ciebie, ale i innych obecnych w sklepie. Zastanów się, ile osób pracownicy sklepu widzą każdego dnia. Pamiętaj więc, by nosić maseczkę i rękawiczki.

Nie pozbywasz się właściwie swojego sprzętu ochronnego
Chociaż podczas zakupów niezwykle ważne jest noszenie asortymentu ochronnego, musisz mieć pewność, że pozbywasz się masek i rękawiczek we właściwy sposób. Pozostawienie ich w koszyku lub w supermarkecie NIE jest rzeczą właściwą do zrobienia, ponieważ to pracownicy będą musieli wyrzucić te przedmioty. Narażanie ich na potencjalne zarazki jest niesprawiedliwe.

Dotykasz produkty bez potrzeby
Dość często zdarza się, gdy robisz zakupy, że bierzesz produkt, czytasz etykietę, odkładasz go z powrotem na półkę i chwytasz coś innego. Lub chcesz pomacać wszystkie awokado, aż znajdziesz taki owoc, który będzie dla ciebie najlepszy. Chociaż mogła to być powszechna praktyka kilka miesięcy temu (a niestety była), teraz ważne jest, aby robić zakupy oczami, a nie rękami. Dotknięcie wielu przedmiotów spowoduje, że pracownicy, którzy następnie będą musieli ponownie magazynować półki, również dotkną tych produktów żywnościowych, co stanowi jeszcze większe ryzyko.

Zbyt często robisz zakupy
Są ludzie, którzy są przyzwyczajeni do wpadania do supermarketu kilka razy w tygodniu, ale jest to jedno z zachowań zakupowych, które na razie musisz zmienić. Najlepiej kupować artykuły spożywcze na dwa tygodnie za jednym razem, więc nie wybieraj się tak często do sklepu. Pracownicy sklepu spożywczego pracują długie godziny, a kupujący wracający do sklepu w kółko narażają ich na poważne ryzyko, gdy wszyscy powinni spędzać w domu jak najwięcej czasu.

Nie kupujesz sam
Udanie się do sklepu spożywczego mogło być wyprawą rodzinną, ale teraz nie jest na to dobry moment. Najlepiej zostawić dzieci w domu, a jeśli to możliwe, kupuj też produkty dla starszych w swoim najbliższym otoczeniu. Zakupy z towarzystwem mogą prowadzić do zatłoczonych korytarzy, co utrudnia pracownikom sklepu uzupełnienie zapasów i dezynfekcję oraz znacznie utrudnia praktykowanie dystansu społecznego.

Nie przychodzisz przygotowany
Spędzenie czasu na wędrówce między półkami było kiedyś rozrywką, ale teraz najlepiej jest wejść i wyjść jak najszybciej. Większość supermarketów ogranicza również liczbę osób, które mogą przebywać w sklepie jednocześnie, dlatego najlepiej jest mieć przy sobie listę, abyś wiedział dokładnie, czego szukasz. Im mniej czasu spędzasz w sklepie, tym lepiej.

Nie praktykujesz dystansu społecznego
Dobrze jest rozmawiać z innymi klientami i pracownikami, szczególnie jeśli nie możesz znaleźć przedmiotu i chcesz o niego zapytać pracownika. Ale rozmowa o tym, gdzie zlokalizować tę pierś z kurczaka, powinna odbywać się w odległości półtora metra. A kiedy stoisz w kolejce, pamiętaj o przestrzeganiu tej zasady wobec innych klientów, ponieważ pozwoli to uniknąć konieczności zbliżania się pracowników do ciebie i aktywnego egzekwowania tych zasad.

Płacisz gotówką
Nawet w rękawiczkach najlepiej jest teraz unikać płatności gotówką. Zamiast tego użyj karty kredytowej lub debetowej i po prostu płać bezgotówkowo. W ten sposób nie musisz nic wręczać kasjerowi, co ogranicza kontakt.

Nie pakujesz swoich zakupów sam
Jeśli idziesz do sklepu z własnymi torbami wielokrotnego użytku, najprawdopodobniej używasz ich również podczas zakupów. Podczas gdy kasjerzy skanują twoje zakupy, możesz śmiało umieszczać je w torbach samodzielnie. Wiesz, jak te przedmioty będą najlepiej pasować do twoich toreb, i w ten sposób, gdy kasjerzy skończą, możesz po prostu zapłacić i wyjść.

Jesteś niecierpliwy
W tej chwili wszyscy czują się zestresowani, to się udziela każdemu z nas. Ale jeśli zauważysz miejsce na półce sklepowej, w którym powinno stać masło orzechowe, ale go tam nie ma, a następnie zażądasz od pracownika, aby poinformował cię dokładnie, kiedy zostanie ponownie tam umieszczone, nie jest to najlepszym posunięciem. Sfrustrowanie jest zrozumiałe, ale nie przelewaj go na innych, zwłaszcza pracowników sklepów spożywczych, ponieważ oni robią wszystko, co w ich mocy w tych niepewnych czasach.
Czytaj też:
Jarmuż – jego zdrowotne właściwości zaskoczą cię! Z pewnością o nich nie wiedziałeś