Imbir źródłem zdrowia? Nie w tych 4 przypadkach

Imbir źródłem zdrowia? Nie w tych 4 przypadkach

Dodano: 2
Imbir
Imbir / Źródło: Unsplash / Lawrence Aritao
Imbir ma działanie przeciwzapalne, przeciwutleniające i wspomagające trawienie. Istnieją jednak przeciwwskazania to jego stosowania.

Oto kilka przypadków, w których imbir staje się mniej niż optymalnym uzupełnieniem diety i może zaostrzyć istniejący problem.

Jakie są przeciwwskazania do stosowania imbiru?

1. Choroby krwi

Imbir jest antykoagulantem, czyli substancją która spowalnia proces krzepnięcia krwi. W niektórych chorobach, jak hemofilia (gdy krzepnięcie nie przebiega prawidłowo), sięgnięcie po imbir może zaostrzyć ten stan. Jeśli ktoś ma jednak na niego bardzo dużą ochotę, mimo tej choroby, warto, by skonsultował ten pomysł ze swoim lekarzem. Z drugiej strony, ze względu na swoje właściwości przeciwzapalne, imbir świetnie sprawdzi się jako pomoc u osób z reumatoidalnym zapaleniem stawów i z podwyższonym cholesterolem.

2. Niektóre leki na receptę

Ponieważ imbir wykazuje właściwości prozdrowotne, niektóre z leków nie łączą się z nim dobrze. Aby więc zapobiec ryzyku, skutkom ubocznym, należy dokładnie przeczytać ulotkę dołączoną do farmaceutyku. Imbir jest naturalnym rozrzedzaczem krwi, obniża ciśnienie i reguluje poziom cukru we krwi, więc z połączenia go z lekami, które działają tak samo, nie wyniknie nic dobrego. Imbiru nie należy więc stosować z beta-blokerami, antykoagulantami, kwasem acetylosalicylowym i insuliną. Wszystkich substancji, które źle reagują z imbirem jest kilkadziesiąt – ich listę w języku angielskim znajdziesz na tej stronie.

3. Ciąża

W I trymestrze imbir łagodzi wymioty i nudności, jednak później, jeśli w ogóle, należy go przyjmować bardzo rzadko i w bardzo małych dawkach, ponieważ może wywoływać skurcze macicy, co z kolei zwiększa ryzyko przedwczesnego porodu i poronienia. Z drugiej strony, imbir może się przydać, gdy kobieta jest już po terminie, zmęczona oczekiwaniem na rozwiązanie.

4. Niedowaga

Imbir stymuluje trawienie, dlatego jest bardzo przydatny w przypadku problemów żołądkowo-jelitowych. Jeśli więc masz znaczną niedowagę i zależy ci na spowolnieniu trawienia oraz wchłonięciu z pożywienia jak najwięcej składników odżywczych, nie sięgaj po imbir.

Czytaj też:
5 przypraw na lepsze trawienie. Użyj choć szczypty, a odczujesz efekty!

 2

Czytaj także