Te bakterie w jelitach sprawiają, że... nie tyjesz! Nowe odkrycie może dokonać rewolucji

Te bakterie w jelitach sprawiają, że... nie tyjesz! Nowe odkrycie może dokonać rewolucji

Bakterie Prevotella
Bakterie Prevotella Źródło:Shutterstock / Kateryna Kon
Nazywają się Prevotella, wchodzą w skład mikrobiomu jelitowego i mogą mieć spory wpływ na naszą sylwetkę. Wstępne wyniki badań naukowców z Seattle wskazują, że nasz organizm może dzięki nim pozbywać się nadmiaru zbędnych kilogramów.

Badacze z Seattle’s Institute for Systems Biology sądzą, że bakterie Prevotella mogą wpływać na to, w jaki sposób ludzki organizm traci na wadze. Nowe, wstępne wyniki badań na ten temat pojawiły się na łamach czasopisma naukowego „mSystems”.

Bakterie Prevotella sprawiają, że szybciej chudniemy?

Pokaż mi swój mikrobiom, a powiem ci, jak masz zmienić swój styl życia – śmieją się naukowcy, którym udało się dokonać ciekawego odkrycia na temat bakterii Prevotella. Okazuje się, że pomagają nam one nie tylko trawić zjadane przez nas pokarmy, ale także mogą pełnić ważną rolę w utrzymywaniu prawidłowej masy ciała.

Bakterie Prevotella wchodzą w skład mikroflory jamy ustnej, są obecne w jelitach i można je wykryć w ludzkim kale. Zdaniem naukowców z Seattle mogą ułatwiać nam odchudzanie. Do takich wniosków doszli po serii badań, w których wzięło udział 25 uczestników. Testy DNA wykazały, że u 15 osób, którym w trakcie specjalnego programu udało się najwięcej schudnąć, zaobserwowano najwyższy poziom bakterii Prevotella.

Choć na razie dokonano tylko wstępnych analiz, to zdaniem badaczy wzbogacenie mikrobiomu bakteriami Prevotella może wpływać na zdolność organizmu do utraty wagi i sprawiać, że przyswajamy mniej kalorii.

„Może istnieć sposób na to, by zaprojektować ludzki mikrobiom w taki sposób, by nie przybierać na wadze i zapobiegać tyciu już na etapie wchłaniania pokarmu, ale to kwestia dalekiej przyszłości” – przewiduje dr Sean Gibbons, jeden z autorów nowego odkrycia na temat bakterii Prevotella, które mogą mieć kluczowe znaczenie dla utrzymywania prawidłowej masy ciała i zapobiegania otyłości”.

Sekret długowieczności stulatków tkwi w... jelitach! Przełomowe odkrycie
Semaglutyd odchudza i zmniejsza masę ciała? Co to jest i jak działa?
Te mikroby mogą... odmładzać mózg i zapobiegać starzeniu. Zaskakujące odkrycie