Po co zaraz dieta? Zacznij inaczej przygotowywać posiłki

Po co zaraz dieta? Zacznij inaczej przygotowywać posiłki

Dodano: 
Gotowanie
Gotowanie / Źródło: Unsplash / Kevin McCutcheon
Odchudzanie kojarzy nam się z przejściem na restrykcyjną dietę i ścisłym trzymaniem się konkretnego planu czy menu. Tymczasem okazuje się, że utrata zbędnych kilogramów może przyjść mimochodem, gdy nieco zmienimy swoje nawyki. Dobrym i skutecznym rozwiązaniem jest po prostu zmiana sposobu przygotowywania posiłków i gotowanie... z tygodniowym wyprzedzeniem.

Restrykcyjne diety (jak norweska czy militarna) wciąż cieszą się ogromną popularnością, choć niejednokrotnie potwierdzono, że szkodzą zdrowiu. Większość z nich obiecuje spadek kilku kilogramów w ciągu kilku dni. To bardzo atrakcyjna wizja dla wielu osób, które chcą schudnąć dosłownie 3-5-7 kg. Wydaje im się, że wystarczy przemęczyć się 2 tygodnie i po problemie. Niestety, taki sposób myślenia jest zgubny, ponieważ restrykcyjne diety na ogół kończą się spektakularnym efektem jo-jo.

Zdawać by się też mogło, że dużo trudniej wyjść z otyłości i zgubić 30 czy 40 kg. Tymczasem przy takiej masie ciała czasem zdecydowanie łatwiej schudnąć i zauważyć zmiany sylwetki. Bywa, że utrata tych 5 czy 7 kg jest trudniejsza. Zamiast więc decydować się na restrykcyjne diety, lepiej wprowadzić kilka zmian w codziennym sposobie żywienia, a może się okazać, że zbędne kilogramy same zniknąć.

Czytaj także:
Dieta militarna – każdy, kto wytrwał do końca, żałuje. Trwa 3 dni

Tyjesz, bo nie wiesz, co masz zjeść

Jednym ze skutecznych i sprawdzonych sposobów jest planowanie i przygotowywanie posiłków z tygodniowym wyprzedzeniem. Może się wydawać, że to strata czasu, ponieważ połowę jednego dnia w tygodniu trzeba poświęcić na zakupy i gotowanie. Jednak nie do końca jest to prawdą. Jeżeli zajmiemy się tymi czynnościami jednego dnia, nie będziemy musieli robić tego w tygodniu np. przed lub po pracy.

Ile razy zdarzyło ci się wrócić z pracy i brakowało ci sił na przygotowanie zdrowego posiłku? Przyznaj, że sięgałeś wówczas po gotowe dania, często niezdrowe, do przygotowania w mikrofalówce lub zamawiałeś coś do domu/jadłeś na mieście. Gotując zdrowe posiłki z tygodniowym wyprzedzeniem ograniczysz ilość niezdrowych potraw, podjadanych z nudów, zmęczenia lub braku czasu na gotowanie.

Zamiast gotować kolację każdego wieczoru, kiedy wracasz do domu lub co rano, zawsze masz gotowy posiłek, kiedy tylko będziesz głodny.

Dlaczego warto planować i z wyprzedzeniem gotować posiłki?

Na początku może się to wydawać skomplikowane, ale kiedy już dojdziesz do wprawy, zauważysz, że tak naprawdę zaoszczędzasz sporo czasu i pieniędzy. Poznaj wymierne korzyści, jakie daje planowanie posiłków i gotowanie ich z wyprzedzeniem:

  • Jest bardziej prawdopodobne, że będziesz zdrowo się odżywiać. Po śmieciowe jedzenie na ogół sięgamy z powodu braku czasu, braku zdrowszej alternatywy, zmęczenia czy nudy. Mając przygotowany zdrowy posiłek, wybór będzie łatwiejszy.
  • Zaoszczędzisz pieniądze, ponieważ przestaniesz wydawać na zachcianki i zamawiać jedzenie do domu.
  • Zaoszczędzisz też sporo czasu w tygodniu – zamiast stać przy kuchni po powrocie do domu, możesz odpocząć, spędzić czas z rodziną, realizować swoje marzenia i pasje.
  • Możesz schudnąć w prosty sposób. Po pierwsze dlatego, że zaczniesz wydzielać konkretne porcje na dany posiłek. A po drugie, przestaniesz się obżerać śmieciowym jedzeniem.

Czytaj także:
Jak pozbyć się boczków? Dieta i ćwiczenia

Czytaj także