Dieta w walce z trądzikiem – co jeść, a czego unikać?

Dieta w walce z trądzikiem – co jeść, a czego unikać?

Dodano: 3
Zdrowe odżywianie - ilustracja
Zdrowe odżywianie - ilustracja / Źródło: Shutterstock / Natalia Mels
Walka z trądzikiem wymaga cierpliwości. Na rynku nie brakuje różnych, specjalistycznych preparatów do pielęgnacji cery z niedoskonałości, jednak niewiele one pomogą, jeśli odżywiamy się w niewłaściwy sposób. Tak – to, co jemy, ma ogromny wpływ na stan naszej skóry. Sprawdź, co wykluczyć z codziennej diety i po jakie produkty sięgać częściej.

Odpowiednie odżywianie ma bardzo duży wpływ na cerę. To właśnie w pożywieniu znajdują się cenne składniki odżywcze, ale też związki takie jak antyoksydanty czy flawonoidy, które dbają o nasze zdrowie i wygląd zewnętrzny. W walce z trądzikiem większość z nas wybiera drogę na skróty – sięgamy po silnie działające płyny antybakteryjne do mycia twarzy, szorujemy skórę peelingami, nakładamy maski złuszczające i dziwimy się, że nie ma efektów. Należy pamiętać, że większość tych specyfików wysusza i podrażnia skórę na twarzy, więc trzeba z nich korzystać z rozsądkiem. Najlepsze efekty da połączenie zdrowej diety z odpowiednią pielęgnacją cery.

Co jeść, żeby zmniejszyć objawy trądziku?

Warto spożywać produkty bogate w witaminę A, która reguluje złuszczanie naskórka. Obfitują w nią ryby, wątróbka, jajka, masło, marchewka, szpinak, pomidory i morele. Witamina B2, B6 i niacyna ograniczają łojotok. Znajdziesz je w rybach, fasoli, pełnoziarnistym pieczywie, migdałach, drożdżach, soi, bananach. Cynk łagodzi stany zapalne i przyśpiesza leczenie trądziku. Jego źródłem są owoce morza, ziarna zbóż, pestki dyni i jajka.

Jakich produktów nie jeść, gdy mamy pryszcze?

W przypadku cery trądzikowej szczególnie ważne jest, aby wykluczyć z diety wszystkie produkty wysokoprzetworzone. Znajduje się w nich mnóstwo soli, tłuszczu, cukrów, konserwantów, barwników i wzmacniaczy smaku. Należy uważać więc na słodycze, słone przekąski, fast-foody. Wygląd naszej cery mogą pogorszyć także ostre przyprawy i alkohol.

Czytaj też:
Co jeść, żeby się nie pocić?

Źródło: X-news / Zdrowie Wprost
 3
  • U mnie podziałało zarówno zmiana pielegnacji jak i zmiana diety. Twarz myję tylko szarym mydłem, stosuje zamiennie dwa kremy- oba przystosowane do leczenia trądziku, polecam niacynamid, który rozjaśnia przebarwienia i reguluje wydzielanie sebum, a na noc nawilżający krem z masłem shea, choć dla niektórych może być za ciężki. Kosmetyki tylko mineralne, częste pranie pościeli, do twarzy używam tylko ręczników papierowych. Staram sie nie pić alkoholu oraz dostarczać organizmowi witamin oraz mikroelementów z diety, aczkolwiek mam świadomość, ze nie zawsze jest możliwe łatwe dostarczenie tych wszystkich składników. Tak więc dodatkowo biorę tabletki Normatabs, na poczatku nie miałam do nich zaufania ale polecila mi je moja rodzinna której narzekałam na pryszcze na brodzie, tabletki drogie nie są tak więc pomyslałam, ze co mi szkodzi - wypróbuję i zobaczę po jednym opakowaniu czy bedzie lepiej. No i było tak dobrze, ze kupiłam kolejne. Na ich działanie trzeba trochę poczekać ale mam wrażenie, ze jest nawet lepsze niz działanie kosmetyków. Pryszczy na brodzie już praktycznie nie mam, coś tam okazyjnie wyskoczy.
    Dodaj odpowiedź 0 0
      Odpowiedzi: 0
    • Kaliente   IP
      Dobrze dobrane składniki odżywcze to podstawa walki z trądzikiem. Wiele kwestii musi ulec systematyzacji. Korzystałam z usług dietetyka klinicznego z https://www.foodwise.pl/. Niejednokrotnie starałam się sama zadbać o swojądietę, ale nie wiedziałam, jak to zrobić. Dietetyk jasno dał mi znać, co wolno mi jeść, czego nie, zaproponowali mi też przepisy, które okazały się smaczne i pożywne.
      Dodaj odpowiedź 0 0
        Odpowiedzi: 1

      Czytaj także