Dieta węża – czy możemy uczyć się od gadów, jak schudnąć?

Dieta węża – czy możemy uczyć się od gadów, jak schudnąć?

Dodano: 
Istnieje pięć gatunków latającego węża
Istnieje pięć gatunków latającego węża / Źródło: Fotolia / alan1951
Szybkie rozwiązania w zakresie utraty wagi mają swoich zwolenników i przeciwników. Zaskakują pomysłowością autorów. Dosyć niepopularną ciekawostką w tej dziedzinie jest dieta węża czy też dieta wężowa. Czy jest bezpieczna dla zdrowia organizmu i pozwala schudnąć?

Dieta węża jest postrzegana nie jako restrykcyjna dieta, ale raczej styl życia skoncentrowany na przedłużonym poście. Opiera się na przekonaniu, że ludzie na przełomie dziejów cierpieli okresy głodu i zdaniem autorów ludzkie ciało może przetrwać spożywając tylko jeden posiłek kilka razy w tygodniu.

Dieta została opracowana przez Cole'a Robinsona, który wprawdzie nie ma kwalifikacji czy doświadczenia w zakresie medycyny, biologii ani żywienia. Robinson twierdzi, że po osiągnięciu docelowej masy ciała można nadal praktykować posty, spożywając jeden posiłek co 24-48 godzin. Jednak należy pamiętać, że nie zostało to potwierdzone naukowo.

Czytaj także:
Jak chudnąć w czasie snu? 7 cennych wskazówek

Jak wygląda dieta węża?

Chociaż dieta węża może przypominać przerywany post, jest znacznie bardziej ekstremalna i zmienia standardowe wzorce posiłków. Śniadania, obiady i kolacje to posiłki uzupełniające. W dużej mierze opiera się na wężowym soku, na który składają się:

  • 2 l wody
  • 2 g himalajskiej różowej soli
  • 5 g chlorku potasu bez soli
  • 2 g siarczanu magnezu.

Nie ma wytycznych dotyczących dawkowania, ani naukowego potwierdzenia działania mikstury. Ponadto nowicjusz na diecie ma potrzebować nie więcej niż 3500 kalorii na tydzień.

Po osiągnięciu docelowej masy ciała autor zaleca 8500 kalorii tygodniowo rozłożonych na 5 posiłków dla aktywnych kobiet i 20 000 kalorii tygodniowo przez 3 dni jedzenia dla aktywnych mężczyzn. Podczas diety zachęca się do pomiaru ketonów w moczu za pomocą paska. Ketoza jest stanem metabolicznym, który ma miejsce z powodu głodu, przedłużonego postu lub diety o niskiej zawartości węglowodanów i wysokiej zawartości tłuszczu. Podczas ketozy twoje ciało przetwarza tłuszcz na energię zamiast glukozy.

Dieta dzieli się na trzy fazy:

  • Faza 1: na tym etapie należy osiągnąć i utrzymać ketozę. Początkowy post powinien trwać co najmniej 48 godzin i jest uzupełniany nieokreślonymi ilościami octu jabłkowego, a także sokiem węża. Następnie można jeść przez 1-2 godziny, chociaż różnorodność jest uważana za nieistotną i nie ma żadnych wskazówek, co jeść lub czego unikać przed 72-godzinnym postem i drugim oknem żywieniowym. Celem jest tutaj „detoksykacja wątroby”. Jednak nie wiadomo, których toksyn mamy się pozbyć. Wątroba i nerki naturalnie uwalniają organizm od szkodliwych związków, które są wydalane z moczem, potem i kałem. Ponadto nie istnieje wiele dowodów na to, że diety detoksykacyjne usuwają wszelkie zanieczyszczenia z ciała.
  • Faza 2: długie posty 48-96 godzin, podzielone pojedynczymi posiłkami. Praktykujesz post, dopóki dajesz radę, co może zagrażać zdrowiu. W tej fazie należy pozostać do osiągnięcia pożądanej wagi.
  • Faza 3: 24-48-godzinne cykle z pojedynczymi posiłkami. W tej fazie masz słuchać naturalnych sygnałów organizmu w kwestii głodu. Mogą nastąpić wahania hormonów głodu: leptyny i greliny.

Czytaj także:
Dieta japońska – czy pozwala skutecznie schudnąć?

Czy to jest bezpieczne?

W tej diecie odchudzanie polega na wykorzystywaniu zgromadzonych zapasów tłuszczu. Straty nie są uzupełniane jedzeniem, więc utrata masy ciała jest niebezpieczna.

Długotrwała głodówka może stanowić zagrożenie dla zdrowia i zwiększać ryzyko wystąpienia szeregu chorób. Niezbędne składniki odżywcze, takie jak witaminy, białka i tłuszcze, muszą pochodzić z pożywienia, ponieważ organizm nie jest w stanie ich wyprodukować.

Czytaj także:
Dieta idealna: Mniej cukru i ryżu, więcej soczewicy i orzechów

Jak można schudnąć inaczej, bez konkretnej diety?

Źródło: healthline.com

Czytaj także

 0