Jesteś na diecie i masz serdecznie dość? 7 sztuczek, które ułatwiają utratę wagi

Jesteś na diecie i masz serdecznie dość? 7 sztuczek, które ułatwiają utratę wagi

Dodano: 
Odchudzanie
Odchudzanie / Źródło: Unsplash / i yunmai
Odchudzanie bywa trudne i to z wielu powodów. Te wszystkie reklamy produktów spożywczych, brak czasu na ćwiczenia, problemy finansowe, uniemożliwiające wizytę u dietetyka, brak silnej woli... Warto więc znać proste sztuczki, które ułatwiają odchudzanie, powodując choćby zmniejszenie apetytu.

Odchudzanie kojarzy się z zakazami i nakazami – jedz mniej, spożywaj dużo warzyw i owoców, odstaw słodycze i alkohol, za to dużo się ruszaj, najlepiej na świeżym powietrzu. Już na samą myśl się odechciewa. Szczególnie, gdy jeszcze brakuje czasu, pieniędzy i motywacji. Na szczęście istnieje kilka prostych sposobów, które ułatwiają walkę z apetytem, przyspieszają metabolizm i ułatwiają odchudzanie.

7 sztuczek, które ułatwiają utratę wagi... mimochodem

  1. Częściej sięgaj po pikantne potrawy. Takie produkty jak musztarda, czarny pieprz, imbir, chrzan, chili, kminek i kurkuma potrafią hamować apetyt i jednocześnie przyspieszać metabolizm. W dodatku potrawy te są wyjątkowo smaczne i aromatyczne.
  2. Jedz więcej błonnika. Sięgaj po świeże warzywa i pełne ziarno, ale nie poprzestawaj tylko na tym. Możesz dosypywać sypki błonnik (np. o owocowym smaku) do koktajli, owsianki czy jogurtu. Możesz też wzbogacić swoją dietę w smaczne produkty, które są bogate w cenne składniki odżywcze i błonnik. Może to być np. amarantus czy nasiona chia. Produkty bogate w błonnik na dłużej dają uczucie sytości, tłumią apetyt i regulują pracę układu pokarmowego. Pamiętaj jednak, by pić również więcej wody, inaczej nabawisz się nieprzyjemnych zaparć. Ponadto picie wody też jest dobrą sztuczką, sprawdzającą się przy odchudzaniu. Picie wody zwiększa liczbę spalanych kalorii, a woda sama w sobie jest niezbędna do prawidłowej pracy całego organizmu, w tym także procesów metabolicznych. Warto sięgać również po zieloną herbatę. Zawiera nie tylko dużo przeciwutleniaczy, ale także kofeinę, która może wspomóc metabolizm i pomóc w spalaniu tłuszczu. Dowiedz się, które produkty zawierają dużo błonnika.
  3. Zawsze miej przy sobie jabłko. Zawiera dużo błonnika i witamin, a poza tym stanowi świetną przekąskę, którą można mieć zawsze przy sobie. Gdy dopadnie nas głód, jabłko powinno pomóc. Już samo gryzienie i żucie jest męczące, a co dopiero późniejsze trawienie. Dowiedz się, jakie właściwości mają jabłka.
  4. Sięgnij po ocet jabłkowy. Może pomóc w utracie wagi, ponieważ zawiera coś, co nazywa się kwasem octowym, krótkołańcuchowym kwasem tłuszczowym. Pomaga obniżyć poziom cukru we krwi, obniżyć poziom insuliny, zwiększyć metabolizm, ograniczyć gromadzenie się tłuszczu, spalać tłuszcz i tłumić apetyt. Dowiedz się, jak stosować ocet jabłkowy.
  5. Zacznij prowadzić dziennik. Pamiętaj tylko o szczerości. Notuj wszystko, dosłownie wszystko jak leci – mając czarno na białym co jesz i ile jesz, będzie ci łatwiej podejmować świadome i mądre wybory. Poza tym miło jest na koniec dnia spojrzeć w taki dziennik i móc sobie powiedzieć – dobra robota, ten dzień był całkiem niezły.
  6. Jedz w spokoju i celebruj swój posiłek. Aby mieć lepsze nawyki żywieniowe, ważne jest, aby skupić się wyłącznie na jedzeniu podczas jedzenia.
  7. Znajdź przyczynę swojego podjadania. Możesz sięgać po jedzenie z nudów albo z powodu problemów emocjonalnych. Dowiedz się, jak poradzić sobie z podjadaniem.

Czytaj także:
Trening, który pozwala spalić nawet 600 kalorii w 45 minut

Czytaj także