Przegląd zdrowych i niskokalorycznych przekąsek

Przegląd zdrowych i niskokalorycznych przekąsek

Dodano: 
Zdrowy posiłek
Zdrowy posiłek / Źródło: Unsplash / Magalie De Preux
Podjadanie może zrujnować nasze starania o utrzymanie szczupłej sylwetki. Częste sięganie po przekąski jest jednym z powodów nadwagi, jednak można uniknąć ryzyka niekontrolowanego przybierania na wadze i jednocześnie cieszyć się chwilą na „małe co nieco” – trzeba tylko wiedzieć, po jakie przekąski warto sięgać i kontrolować wielkość oraz ilość spożywanych posiłków.

Przekąska to także posiłek. Zgodnie z zasadami zdrowego odżywiania, powinniśmy codziennie spożywać 3 posiłki główne i 2 niewielkie przekąski, więc nie są one wcale takie złe, jak je malują. Niestety skłonność do podjadania często trudno utrzymać w ryzach i ograniczyć się jedynie 2 przekąsek w ciągu dnia, zwłaszcza gdy ręce same wyciągają się do słodyczy lub słonych i chrupiących smakołyków. Co w takim razie można bezkarnie podjadać?

Podjadanie pomiędzy posiłkami

Podjadanie pomiędzy posiłkami nie jest zdrowym nawykiem. Zwykle nie potrafimy zapanować nad swoim apetytem i z jednej czekoladki lub kilku chrupek robi się nagle całe opakowanie. Takie podejście niestety nie wpływa w pozytywny sposób na odchudzanie oraz nasze zdrowie. Trzeba jednak wiedzieć, że istnieją zdrowe przekąski, które doskonale redukują uczucie głodu i dodatkowo dostarczają do naszego organizmu cennych składników odżywczych.

Niskokaloryczne przekąski – co warto jeść w przerwie pomiędzy posiłkami?

Lista przekąsek, które można „bezkarnie” jeść pomiędzy posiłkami, jest dość długa. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę umiar, bo tak naprawdę nawet najzdrowsze produkty, jeżeli spożywamy je w nadmiarze, mogą stać się źródłem sporej ilości nadprogramowych kalorii.

Wśród szczególnie polecanych zdrowych przekąsek każdy znajdzie coś dla siebie. Poniżej prezentujemy kilka z nich.

Zacznij dokonywać zdrowych wyborów
Jak widać, zdrowe przekąski nie muszą być wcale monotonnym i niesmacznym składnikiem naszego menu. Warto sięgać po nie jak najczęściej, bo oprócz wartości odżywczych cechuje je także wyjątkowy smak. Spożywane zamiast sklepowych słodyczy, słonych przekąsek i słodkich napojów gazowanych pomogą utrzymać właściwą masę ciała oraz cieszyć się zdrowiem i doskonałym samopoczuciem.

Domowe żelki z soku owocowego
Propozycja dla prawdziwych łasuchów. Wydaje się wręcz niewiarygodne, że żelki mogą być zdrowe i do tego niskokaloryczne, ale tak, te domowe mogą. Jak je przygotować? Wystarczy naturalny sok oraz żelatyna i silikonowe foremki. Jeszcze tylko kilkadziesiąt minut chłodzenia żelków w lodówce lub zamrażalniku i słodka przekąska gotowa!

Domowe lody
Domowe lody, które przygotujemy z soków owocowych lub sorbetów to najlepsza przekąska na upalne dni. Nie dość, że dostarcza ona do organizmu witaminy, to jeszcze wyśmienicie smakuje i poprawia samopoczucie!

Pestki, nasiona i orzechy
Pestki i nasiona oraz orzechy mogą zastąpić niejedną słoną przekąskę. Wprawdzie zawierają tłuszcze, ale są one jak najbardziej korzystne dla naszego zdrowia. Pestki dyni i słonecznika, orzechy, a także nasiona lnu mogą dodatkowo stanowić składnik domowego musli oraz dodatek do naturalnego jogurtu.

Chudy nabiał
Nabiał to kolejna niskokaloryczna i zdrowa przekąska. Jest on źródłem wapnia oraz witamin z grupy B, a także cennego nie tylko w czasie odchudzania białka. Naturalny twaróg oraz naturalne jogurty to jak najbardziej polecany składnik codziennego menu nie tylko na diecie i doskonała przekąska pomiędzy posiłkami.

Świeże owoce
Owoce są wprawdzie źródłem cukru, ale nie może zabraknąć ich w naszej codziennej diecie. Jako przekąska szczególnie polecane są maliny, jabłka, jagody, arbuzy oraz owoce cytrusowe.

Świeże warzywa
Kolorowe, smaczne i zdrowe świeże warzywa to absolutny król wśród zdrowych przekąsek. Nie tylko są prawdziwą bombą witaminową, ale także dostarczają do organizmu sporo błonnika. Gdy masz ochotę coś przekąsić, koniecznie przygotuj porcję pokrojonej w słupki marchewki, kalarepy, kolorowej papryki i selera naciowego. Warzywa te cechuje naturalna słodycz, więc doskonale tłumią ochotę na słodycze. Dla urozmaicenia można przygotować do warzyw aromatyczne dipy. Wystarczy jogurt naturalny połączyć ze świeżymi ziołami, czosnkiem lub ostrą papryką i gotowe! Dla miłośników egzotycznych smaków idealnym dodatkiem do warzyw może być pasta z ciecierzycy, czyli humus. Domowy humus można dowolnie modyfikować, dodając do niego np. wspomniane wcześniej zioła, prażone orzechy, czosnek lub pieczone buraki.
Czytaj także:
Naleśniki nie muszą tuczyć. Jaką mąkę stosować na diecie?

Czytaj także