Chcesz schudnąć bez wysiłku? Jedz posiłki w tych godzinach

Chcesz schudnąć bez wysiłku? Jedz posiłki w tych godzinach

Dodano: 3
Zdrowe odżywianie
Zdrowe odżywianie / Źródło: Unsplash / Gardie Design & Social Media Marketing
Planowanie posiłków w czasie odchudzania nie polega wyłącznie na ograniczaniu kalorii. Okazuje się, że ogromne znaczenie może mieć także to, kiedy jemy. Najnowsze badania pokazują, jak czas posiłków wpływa na metabolizm.

Nowe badanie, opublikowane w czasopiśmie „Obesity” pokazuje, że jedzenie zsynchronizowane z rytmami okołodobowymi wydaje się zmniejszać masę ciała i poprawiać zdrowie metaboliczne. Chodzi bowiem o to, by jeść śniadanie wcześniej i tym samym przesunąć całe tzw. okno żywieniowe. Jednocześnie badacze dodają, że nie jest jasne, jakie mechanizmy mogłyby prowadzić do tych skutków utraty wagi. Podejrzewają, że nie chodzi o tempo spalania kalorii, a o regulację hormonów odpowiedzialnych za głód i apetyt.

W jakich godzinach jeść posiłki?

Badanie to miało sprawdzić, w jaki sposób czas posiłku wpływa na 24-godzinny metabolizm energetyczny, gdy dopasowuje się spożycie pokarmu i częstotliwość posiłków. Naukowcy porównali dwie grupy ludzi, którzy jedli te same trzy posiłki dziennie przez 4 dni, ale w różnych przedziałach godzinowych:

  • Grupa pierwsza zjadała śniadanie o 8:00, a ostatni posiłek o 14:00. Następnie osoby pościły przez około 18 godzin aż do śniadania następnego dnia.
  • Druga grupa również zjadła śniadanie o 8:00, ale ich ostatni posiłek tego dnia był o 20:00. Dlatego pościły przez około 12 godzin.

Czwartego dnia uczestnicy przeszli szereg testów, aby zmierzyć ich metabolizm. Sprawdzano spalone kalorie i ilość spalonego tłuszczu, węglowodanów i białek. Sami uczestnicy musieli oceniać m.in. swój apetyt, uczucie głodu. Poziom hormonu głodu badacze oceniali na podstawie próbek moczu i krwi. Wyniki pokazały, że spalanie kalorii nie różniło się znacznie między grupami. Jednak osoby z pierwszej grupy miały niższy poziom greliny – hormonu głodu i spaliły więcej tłuszczu.

Naukowcy ostrzegają jednak, że ustalenia dotyczące spalania tłuszczu mają charakter wstępny i wymagają dłuższego badania w celu sprawdzenia i potwierdzenia, czy strategie są skuteczne i bezpieczne.

Źródło: Medical News Today

Czytaj także

 3
  • laiczka IP
    a moim zdaniem sporo fajnych informacji. Wiadomo, ze regularne posilki maja duzy wplyw na to, jak dziala nasz metabolizm. Dodatkowo warto tez suplementowac maslan sodu - np kapsulkami intesta - dzieki niemu odbudujemy blone sluzowa jelit i dbamy o mikroflore
    Dodaj odpowiedź 1 0
      Odpowiedzi: 0
    • Grubas IP
      Ale bzdety
      Dodaj odpowiedź 1 0
        Odpowiedzi: 0
      • Zabawne IP
        Artykuł o tym jak schudnąć w czasopiśmie „Obesity” xD
        Dodaj odpowiedź 1 0
          Odpowiedzi: 0