Jesz zdrowo, ale za dużo? 10 genialnych wskazówek, które pomogą ci kontrolować wielkość porcji

Jesz zdrowo, ale za dużo? 10 genialnych wskazówek, które pomogą ci kontrolować wielkość porcji

Dodano: 3
Zdrowy posiłek
Zdrowy posiłek / Źródło: Unsplash / Jo Sonn
Może się wydawać, że wystarczy po prostu zacząć zdrowo się odżywiać, żeby mimochodem zrzucić zbędne kilogramy. Niestety, nie jest to takie proste. Wiele zdrowych produktów, które zalecają dietetycy, jest także wysokokalorycznych. Bywa też, że po prostu mamy ochotę na małe grzeszki. A jak wiadomo, diabeł tkwi w szczegółach, a konkretnie... w wielkości porcji. Podpowiadamy, jak kontrolować swoje porcje.

Kontrolowanie porcji nigdy nie było łatwiejsze! Wcale nie potrzebujesz wagi kuchennej lub miarki. Następnym razem, gdy będziesz sięgać po któryś z tych produktów, wyobraź sobie te konkretne przedmioty, a zdecydowanie łatwiej będzie ci ograniczyć ilość.

Nawet jeśli utrata masy ciała nie jest twoim celem, przestrzeganie rozsądnych porcji pomaga utrzymać równowagę i wartość odżywczą posiłków. Dobrą wiadomością jest to, że przy odrobinie praktyki kontrola porcji jest łatwa do wykonania i może pomóc ludziom w osiągnięciu, a następnie utrzymaniu odpowiedniej wagi.

Źródło: The Healthly/The HealthLine/Self

Czytaj także

 3
  • ewka1 IP
    dla mnie jedyna opcja była dieta pudelkowa, ciesze sie że w koncu sie na nia zdecydowalam, dzieki optimal fit waga pokazuje już 5kg mniej :D
    Dodaj odpowiedź 1 0
      Odpowiedzi: 1
    •  
      w restauracji są porcje 2 krotnie większe?? a to ciekawe, chyba do różnych restauracji chodzimy bo mój talerz wygląda jakby ptak coś na środku nasrał
      Dodaj odpowiedź 1 0
        Odpowiedzi: 0