Próbujesz schudnąć, a waga stanęła w miejscu? 3 rzeczy, które warto teraz zrobić

Próbujesz schudnąć, a waga stanęła w miejscu? 3 rzeczy, które warto teraz zrobić

Dodano: 
Waga łazienkowa
Waga łazienkowa / Źródło: Pixabay / StillWorksImagery
Każdy, kto próbuje zrzucić kilka kilogramów, wie, że wymaga to zdrowego odżywiania, aktywności i… dużo cierpliwości, poświęcenia, zaangażowania i wytrwałości. Na początku jednak, gdy jeszcze mamy dużo zapału, waga na ogół spada. Zastój pojawia się później, a wraz z nim rozgoryczenie, smutek, złość, utrata motywacji. Co zrobić w takiej sytuacji?

Dokładnie przyjrzyj się swojej diecie
Być może tylko wydaje ci się, że jesz zdrowo, niskokalorycznie lub mało. Dobrym pomysłem jest dokładne przeanalizowanie swoich codziennych posiłków. Liczy się wszystko - także płyny i drobne przekąski. Jeśli jesz więcej kalorii niż potrzebujesz każdego dnia, twoje ciało nie jest w stanie zrzucić zbędnych kilogramów. I odwrotnie, możesz jeść za mało. Wówczas twoje ciało przełącza się na tryb oszczędzania energii, co spowalnia metabolizm, zmniejsza masę mięśniową i faktycznie prowadzi do gromadzenia tłuszczu. Pamiętaj, że utrata mięśni obniża podstawową przemianę materii (BMR) lub liczbę kalorii spalanych przez organizm w ciągu dnia. Po zmianie BMR zmienia się zapotrzebowanie na kalorie. A więc konieczne może być kolejne obcięcie. Najważniejsze jest to, aby zrozumieć, że cudowne diety nie przynoszą rezultatów na całe życie. Tylko zmiana twojego stylu życia może to zrobić. Właściwe odżywianie się, ćwiczenia fizyczne, uważne jedzenie i walka z jedzeniem emocjonalnym są ważnymi elementami zdrowego odchudzania, a przede wszystkim gwarantują utrzymanie wagi.

Zmień trening
Nasze ciała naprawdę potrafią przystosowywać się do wykonywanych ćwiczeń. Coś, co wcześniej wymagało od nas sporo wysiłku i sprzyjało odchudzaniu, po pewnym czasie przestanie dawać efekty. Dlatego tak ważna jest częsta zmiana aktywności i ćwiczeń. Próbując schudnąć, należy włączyć do  treningu zarówno trening cardio, jak i trening oporowy. Wiele osób popełnia klasyczny błąd, polegający na monotonnym treningu, np. wyłącznie jeżdżą na rowerze lub biegają.

Zadbaj o spokojny sen
Badanie przeprowadzone przez Department of Exercise Science na Uniwersytecie Południowej Karoliny wykazało, że ograniczony sen - nawet tylko jedna godzina na noc - negatywnie wpływa na utratę wagi. Uczestnicy badania stracili mniej tłuszczu, ale więcej mięśni niż ich wypoczęci odpowiednicy. A  nadrobienie zaległości w weekendy prawdopodobnie nie wystarczy, aby odwrócić te zmiany w składzie ciała.
Czytaj też:
Jesz zdrowo, ale za dużo? 10 genialnych wskazówek, które pomogą ci kontrolować wielkość porcji

Źródło: myfitnesspalblog
 0

Czytaj także