Jak schudnąć? 10 porad dla kobiet po czterdziestce

Jak schudnąć? 10 porad dla kobiet po czterdziestce

Dodano: 1
Odchudzanie
Odchudzanie / Źródło: Unsplash / i yunmai
Wraz z wiekiem nasz metabolizm spowalnia, a masa ciała nieoczekiwanie zaczyna wzrastać. Odchudzanie nie jest tak łatwe jak w wieku dwudziestu lat. Na szczęście można zapanować nad tyciem, ale trzeba podejść do sprawy racjonalnie.

Czterdzieste urodziny to dla wielu kobiet moment przełomowy. Niektóre mają już odchowane dzieci, osiągnęły sukces zawodowy i spełniły większość swoich marzeń. Jest jednak coś, co dręczy wiele kobiet w tym wieku – masa ciała. Trzeba przyznać, że utrzymanie szczupłej sylwetki wraz z wiekiem staje się coraz trudniejsze.

Jedną z głównych przyczyn są wahania hormonalne. Ponadto przyjmowane leki, spożywane pokarmy i stres w codziennych życiu mogą również wpływać na masę ciała. Dobra wiadomość jest taka, że ​​istnieje wiele sposobów na walkę z przyrostem masy ciała w wieku 40 lat.

Sprawdź swoje leki
Niektóre leki, np. na nadciśnienie, cukrzycę czy wspomagające walkę z depresją, mogą sprzyjać tyciu. Jeśli zauważysz u siebie taki objaw, możesz porozmawiać z lekarzem na temat ewentualnej zmiany leków. Czasem jednak nie ma takiej możliwości, ale znając przyczynę tycia, może ci być łatwiej zapanować nad dietą i wprowadzić ćwiczenia. Ważne jest, aby pamiętać, że leki dostępne bez recepty mogą również powodować przyrost masy ciała. Na przykład niektóre leki przeciwalergiczne zawierające mogą zwiększać apetyt i powodować przyrost masy ciała.

Porozmawiaj z ginekologiem
Wahania hormonalne występujące w okresie okołomenopauzalnym (lata poprzedzające menopauzę) mogą powodować uderzenia gorąca, nocne poty, niepokój i wzrost masy ciała. Jeśli masz do czynienia z którymkolwiek z tych objawów, porozmawiaj z lekarzem na temat terapii hormonalnej, która może poprawić wzorce snu i zredukować niepokój. Lepsze ogólne samopoczucie może pomóc ci lepiej zarządzać swoją dietą.

Zaplanuj swoje menu
Ustal swoje posiłki na tydzień, utwórz listę zakupów, a następnie wyznacz dzień, w którym trafisz do sklepu spożywczego. Jeśli będziesz miała gotowy plan i przygotujesz wcześniej swoje jedzenie, szanse, że sięgniesz po coś niezdrowego są zdecydowanie mniejsze. Spokojne planowanie posiłków pozwala także prowadzić ład i harmonię. Wbrew pozorom pozwala także zaoszczędzić czas i pieniądze.

Pij wodę przed posiłkiem
Naukowcy odkryli, że kiedy ludzie otyli pili wodę przed posiłkami, stracili więcej w ciągu 12 tygodni niż ludzie, którzy wyobrażali sobie uczucie sytości przed jedzeniem, według badania z 2014 r. opublikowanego w czasopiśmie Obesity. Dbanie o nawodnienie organizmu jest bardzo ważne, ponieważ woda jest nam niezbędna do procesów, zachodzących w organizmie. Często też zdarza się, że mylimy pragnienie z głodem, co powoduje nadmierne spożycie kalorii i tycie.

Jedz więcej warzyw
Postaraj się, by połowę twojego talerza zawsze zajmowały warzywa. Są pełne błonnika pokarmowego, który daje uczucie sytości na dłużej. Ponadto zawierają także mnóstwo witamin i antyoksydantów. Zwiększenie spożycia warzyw pozwoli zapanować nad uczuciem głodu.

Uważaj na węglowodany
Nie próbuj jednak całkowicie z nich rezygnować. Postaw na węglowodany złożone, ponieważ potrzebują ich mięśnie i mózg. Odstaw jednak wszelkie słodycze i oczyszczone zboża. Wybierz kasze, pełnoziarniste pieczywo.

Zacznij się ruszać
Wraz z wiekiem zaczyna spadać masa mięśniowa. Oprócz wpływu na zdolność do wykonywania codziennych zadań w późniejszym życiu, sarkopenia może również zwiększać ryzyko złamania i powodować przyrost masy ciała. Kiedy tracisz mięśnie, możesz zyskać tłuszcz, a tłuszcz nie spala tyle kalorii, co mięśnie. Warto więc po czterdziestce wykonywać ćwiczenia siłowe. Nie musisz zaraz zapisywać się na siłownie. Możesz wykorzystać masę własnego ciała do ćwiczeń.

Zadbaj o higienę snu
Urządzenia elektroniczne zaburzają cykl snu, ponieważ emitują niebieskie światło, które sprawia, że ​​mózg myśli, że jest dzień. Lekarze sugerują, aby wyłączać gadżety na około półtorej godziny przed uderzeniem pójściem spać. Co zatem robić? Poczytaj książkę, weź relaksującą kąpiel. Chroniczny niedobór snu sprzyja tyciu, więc postaraj się wysypiać.

Bądź dla siebie dobra
Zbyt często kobiety stawiają wszystkich na pierwszym miejscu, co powoduje, że pomijają posiłki, wykonują prace domowe do późna i rezygnują z ćwiczeń, co nieuchronnie prowadzi do przyrostu masy ciała. Zatroszcz się o swoje zdrowie w prosty sposób. Najpierw zadbaj o odpowiednią ilość snu. Gdy będziesz wyspania, zauważysz, że masz więcej siły i energii. Wówczas łatwiej będzie ci planować posiłki i ćwiczyć. Przestań porównywać się z innymi i zamartwiać, że nigdy już nie będziesz miała zgrabnej figury. Pokochaj siebie i spraw, by zmiana nawyków była przejawem troski o swoje zdrowie.

Naucz się ograniczyć stres
Objawy okołomenopauzalne, starzejący się rodzice, którzy wymagają opieki, dzieci, które zakładają własne rodziny, świadomość przemijającego czasu - wszystko to może powodować silny stres, a ten często prowadzi do przejadania się. Niestety emocjonalne jedzenie nie załatwi twoich potrzeb. Musisz nauczyć się walczyć ze stresem sposobami, które najlepiej na ciebie wpływają. Może czterdziestka to czas, by realizować swoje pasje?
Czytaj też:
Schudnij 5 kg przestrzegając codziennie tych kilku zasad

Opracowała:
Źródło: www.everydayhealth.com/
 1
  • daniela   IP
    warto tez w tym wieku dodatkowo wzmacniac nasze jelita i ich perystaltyke. Fajnie sie sprawdza intesta z maslanem sodu, po takiej kuracji metabolizm wraca do normy, blona sluzowa sie odbudowuje, a toksyny z pozywienia nie przedostaja sie do organizmu
    Dodaj odpowiedź 1 0
      Odpowiedzi: 0

    Czytaj także