Jak łatwo zrzucić 2 kg? Te proste metody cię zaskoczą

Jak łatwo zrzucić 2 kg? Te proste metody cię zaskoczą

Dodano: 
Kawałek ciasta
Kawałek ciasta / Źródło: Fotolia / puhhha
Niezależnie od tego, czy to pierwsze, czy ostatnie 2 kg, postępuj zgodnie z paroma prostymi zaleceniami, aby osiągnąć swoją wymarzoną wagę. W jaki sposób to zrobić? Zaraz się przekonasz.

Może masz tylko 2 kg do stracenia, bo trochę za mocno zaszalałeś z jedzeniem w ostatnich tygodniach. A może zrzuciłeś już ponad 10 kg i zostały ci te dwa ostatnie. Niezależnie od przypadku, czasami te dwa kilogramy robią ogromną różnicę. Tylko jak je stracić?

Czytaj też:
Trendy dietetyczne na 2020 rok. Który przekona także ciebie?

Oczywiście warto zauważyć, że utrata 2 kg może być bardzo różnym doświadczeniem dla każdego, w zależności od wielu czynników, w tym od genetyki, a także od tego, jak długo próbujesz schudnąć.

Aby ułatwić tę podróż do idealnej wagi, warto zastosować wielopłaszczyznowe podejście i wdrożyć w życie wiele różnych wskazówek, które, miejmy nadzieję, będą przydatne dla każdego.

Czytaj też:
Chcesz szybko schudnąć? Wypróbuj te 15 (rozsądnych!) sposobów

Jak schudnąć te nieszczęsne 2 kg? Kilka porad, które odmienią twoje odchudzanie

1. Rejestruj spożywane produkty w aplikacji
Potrzeby kaloryczne kobiet i mężczyzn będą się różnić, jeśli chcesz stracić wagę. Kobiety tracą wagę na diecie 1200-1400 kalorii dziennie. Mężczyźni tracą wagę na diecie 1600-1800 kalorii dziennie. Wiele osób twierdzi, że je zdrowo, ale nie wie dlaczego nie tracą na wadze, a następnie obliczają to za pomocą aplikacji i okazuje się, że jedzą i piją 2000 kalorii dziennie. Sprawdź kilka popularnych aplikacji, eksperymentuj i zobacz, który interfejs spodoba ci się najbardziej.

2. Przyjrzyj się bacznie spożywanym porcjom
Oprócz zalogowania się w aplikacji poświęć chwilę, aby spojrzeć na swój talerz i zastanowić się, ile jest na nim jedzenia. Zastój wagi ma różnych winowajców, a najpopularniejszym jest po prostu zwiększenie wielkości porcji. Jeśli może cię to dotyczyć, zacznij śledzić porcje i upewnij się, że jesz zbilansowane posiłki i przekąski. Na przykład dwie szklanki ugotowanego makaronu wyglądają zaskakująco rozsądnie na talerzu obiadowym. Ale jeśli zastąpisz połowę tego makaronu brokułami, pomidorami, czosnkiem i oliwkami, zaoszczędzisz około 200 kalorii. Dzięki tej jednej niewielkiej zmianie możesz pożegnać się z tymi dwoma kg w ciągu około trzech miesięcy. Bez żadnych dodatkowych trudności.

3. Pij 8 szklanek wody dziennie
Kiedy pijesz odpowiednią ilość i jakość płynów, możesz mieć pewność, że nie jesz tylko dlatego, że jesteś spragniony. Picie podczas posiłków może cię szybciej napełnić. Nasze ciała składają się głównie z wody, więc musimy ją uzupełniać. Dodatkowo dieta bogata w błonnik, bez odpowiedniej ilości płynów może mieć na ciebie różny wpływ. Przeciętny dorosły potrzebuje około trzech litrów na dzień.

4. Użyj sztuczki z włoskiej restauracji
Jeśli jesteś w restauracji, wypróbuj tę sztuczkę: 1. Zamów pół talerza warzyw gotowanych na parze (bez oleju lub masła!). 2. Kiedy posiłek (taki jak makaron we włoskiej restauracji) zostanie dostarczony do stołu, natychmiast podziel go na pół. Poproś, aby jedną połowę zapakowano ci na wynos. 3. Wymieszaj dużą porcję warzyw bezpośrednio z pozostałą połową posiłku.

5. Zrezygnuj na stałe z sera
Wyeliminowanie sera z diety może naprawdę pomóc szybko schudnąć. Ser obfituje w kalorie i tłuszcz. Ludzie nie zdają sobie sprawy z tego, jak gęsty kalorycznie jest ser nawet w niewielkiej ilości. Brak sera w sałatkach, tacos, przekąskach lub pizzy? Wytniesz setki kalorii i stracisz te uciążliwe 2 kg.

6. Odstaw sosy sałatkowe
To małe ulepszenie może mieć duże znaczenie. Zamawiasz sałatkę w restauracji? Jeżeli w grę nie wchodzi opcja rezygnacji z sosu, poproś o podanie go w osobnym naczyniu. To pomoże zaoszczędzić setki kalorii w zależności od tego, jak często jesz poza domem. Nie chcesz jeść samych warzyw? Zanurzaj zaledwie ich końcówki w sosie. Poczujesz smak, a ograniczysz kalorie.

7. Ogranicz spożycie sodu
Chociaż sód nie zawiera kalorii, zatrzymuje wodę i przyczynia się do wzdęć. Zmniejszenie ilości sodu w diecie może pomóc zrzucić nawet ponad 2 kg wody. Pamiętaj, że większość spożywanego sodu jest już w produktach spożywczych (zwłaszcza sosach sałatkowych i wypiekach), więc możesz spożywać dietę wysokosodową, nawet jeśli nigdy nie bierzesz do rąk solniczki.

8. Rozważ post przerywany
To nie jest rzecz dla wszystkich, ale poparta naukowo praktyka przerywanego postu może pomóc ci skutecznie zrzucić wagę. Aby zrzucić pięć funtów, zacznij przerywany post, zmniejszając fazę jedzenia do ośmiu godzin dziennie (na przykład od południa do 20). Reszta dnia/nocy będzie fazą postu, która wynosi 16 godzin.

9. Używaj mniejszych talerzy i misek
Ta wizualna wskazówka może mieć duży wpływ na to, ile jedzenia spożywasz podczas posiłków. Używaj mniejszych talerzy, abyś mógł nakładać na nie mniej jedzenia. Mniej jedzenia oznacza mniej kalorii. Może to być jednak na początku trochę trudne, ale pełny talerz jest... pełnym talerzem. Nawet jeśli jest to mały talerz.

10. Wyeliminuj alkohol
Piwo, wino i inne napoje alkoholowe mają kalorie i pobudzają apetyt, zwłaszcza w kierunku tłuszczu i cukru. Twoje ciało natychmiast magazynuje kalorie z alkoholu, ponieważ dla twojego organizmu nie są to napoje o wysokiej wartości odżywczej.

11. Nie wchodź do kuchni po kolacji
Chyba, że po wodę. Aby stracić te uciążliwe 2 kg, przestań jeść po kolacji.

12. Nie spożywaj zbyt wielu zdrowych(!) węglowodanów
Serio, mówię ci, bój się komosy ryżowej, słodkich ziemniaków, płatków owsianych, dyni... i wielu innych. Jeśli zmagasz się z wagą, prawdopodobnie próbujesz jeść dużo zdrowych węglowodanów, a łatwo jest wtedy przesadzić. Ponadto możesz nie zdawać sobie sprawy, że te zdrowe węglowodany, które zjadłeś, są w rzeczywistości wśród produktów bogatszych w węglowodany, niż ci się wydaje. Warto dokładnie określić, ile potrzebujesz, aby posiłek był kompletny, co prawdopodobnie wiąże się z wycięciem węglowodanów. Użyj jednej kromki chleba na kanapkę zamiast dwóch Zamień ziarna w misce na sałatę Zrezygnuj z ziemniaków na obiad Zdecydowanie zachęca się do codziennego spożywania zdrowych złożonych węglowodanów, ale być może dwie porcje przy każdym posiłku są zbyt duże dla twoich potrzeb i wstrzymują cię przed utratą wagi.

13. Spaceruj więcej
Ćwiczenia są świetne, ale… Wszyscy czujemy się źle po wielu godzinach na siłowni. Ale potem siedzimy w pracy 8 godzin dziennie, co może przyczynić się do odkładania tłuszczu. Prawdopodobnie bardziej korzystne dla metabolizmu byłoby po prostu częste chodzenie. Albo... idealnie byłoby wykonywać zarówno ćwiczenia, jak i ciągle być w ruchu. Pozostań bardziej aktywnym przez cały dzień, abyś mógł stracić dwa ostatnie kilogramy. Jak? Dzwoń do bliskich podczas spaceru Parkuj z dala od docelowego miejsca Wejdź po schodach do swojego mieszkania na szóstym piętrze ;) Próbuj dużo chodzić Wstań, aby porozmawiać z kimś w biurze. Nie wysyłaj maili ani smsów.

14. Ogranicz tłuszcz
Tak jest, mimo zalet diety ketogenicznej przesadzamy z tłuszczem zwłaszcza tym spożywanym wraz z węglowodanami. Niektórzy z nas nakładają 4 (lub więcej) porcje tłuszczu na posiłek, co może być zbyt duże dla naszych potrzeb. Sałatka nie potrzebuje awokado, sera feta, łososia, oliwy z oliwek, nasion słonecznika i migdałów. Wybierz jedno lub dwa źródła tłuszczu na posiłek. Tłuszcze są wysoko energetyczne.
Czytaj też:
10 najczęściej popełnianych błędów w odchudzaniu

Źródło: eatthis.com
 0

Czytaj także