„Duch wprawdzie ochoczy, ale ciało słabe”. Jak trzymać dietę pod kontrolą, gdy dokoła pełno pokus?

„Duch wprawdzie ochoczy, ale ciało słabe”. Jak trzymać dietę pod kontrolą, gdy dokoła pełno pokus?

Dodano: 
odchudzanie
odchudzanie / Źródło: Shutterstock /
Utrata wagi wymaga ogromnej dyscypliny. Jeśli naprawdę nam na tym zależy, zrobimy wiele, by osiągnąć upragnioną sylwetkę. Ale czasami na naszej drodze pojawiają się pokusy. Co wtedy robić?

Dyscyplina, siła woli, motywacja – wszystko to dobrze jest mieć, gdy koncentrujesz się na budowaniu zdrowych nawyków, ale te pojęcia nie pochodzą znikąd – a raczej to, co się za nimi kryje. Chociaż możesz poczuć początkowy przypływ siły woli, kiedy jesteś dopiero na starcie ścieżki lepszego odżywiania i ćwiczeń, ważne jest, aby zbudować „rezerwę” mechanizmów samokontroli na wszystkie te chwile, kiedy twoja dyscyplina może zostać poddana próbie.

„Im bardziej zachowasz dyscyplinę, tym bardziej twój umysł dostosuje się do nowych wartości zadanych” – mówi dr David Greuner, główny lekarz w NYC Surgical Associates, dodając, że twoje ciało zaczyna wręcz domagać się ruchu, gdy znajdziesz schematy fitness, które pokochasz. Twój umysł zacznie pożądać tych „wibracji”, które pochodzą z rozwijania samokontroli.

„W ten sam sposób, w jaki trenujesz swoje ciało, aby dostosować się do każdego nowego ćwiczenia, powinieneś dać sobie czas na skupienie się na rozwijaniu konsekwencji w zakresie samokontroli” – mówi. „Oznacza to rozpoznanie wszystkich sposobów, w jakie można ją sabotować”.

Greuner sugeruje prowadzenie dziennika, w którym będziesz odnotowywał momenty, kiedy panowanie nad sobą jest najtrudniejsze, abyś mógł rozpoznać skutki potencjalnego działania, gdybyś wtedy uległ swoim żądzom.

Czytaj także:
Odchudzanie może być proste. Ten jeden posiłek odmieni twoją wagę?

Samokontrola w odchudzaniu w 5 krokach

Czytaj także:
Co najbardziej liczy się w skutecznym odchudzaniu? Naukowcy mówią, że tylko tak osiągniesz efekty

Źródło: blog.myfitnesspal.com

Czytaj także

 0