Kofeina hamuje wzrost i różnicowanie tkanki tłuszczowej?

Kofeina hamuje wzrost i różnicowanie tkanki tłuszczowej?

Dodano: 
Kubek z kawą
Kubek z kawą / Źródło: Shutterstock / Food Travel Stockforlife
Większość z nas nie wyobraża sobie rozpoczęcia dnia bez filiżanki kawy. Miłośnicy tego naparu sięgają po niego jeszcze kilkukrotnie w ciągu dnia. Byłoby więc cudownie, gdyby kawa wspomagała utratę tkanki tłuszczowej.

Dietetyczka Katarzyna Biłous opowiedziała jak kawa wpływa na nasz organizm. – Sama kawa powoduje, że jesteśmy nasyceni i nie chce nam się jeść, dodatkowo zwiększa się częstotliwość akcji serca i metabolizm się podbija – powiedziała. – Kofeina zawarta w różnorodnych produktach hamuje wzrost i różnicowanie tkanki tłuszczowej – dodała. Jaką kawę pić, aby nie była kaloryczna?

Kawa i odchudzanie

Plan, oparty na książce „The Coffee Lover's Diet” z 2017 roku autorstwa doktora Boba Arnota, obejmuje picie co najmniej trzech dziennie filiżanek jasno palonej kawy, ze względu na wyższą zawartość przeciwutleniaczy polifenolowych. Polifenolekawowe są powiązane ze zmniejszonym ryzykiem wielu chorób, w tym cukrzycy typu 2 i niektórych nowotworów. Tak naprawdę możesz pić tyle kawy, ile chcesz, bezkofeinową lub zwykłą, pod warunkiem, że wypijesz jej minimum trzy filiżanki.

Dr Arnot zawarł w książce wiele badań na temat tego, że kawa może pomóc ograniczać apetyt, zmniejszać wchłanianie tłuszczu, pobudzać metabolizm, poprawiać krążenie i spalać tłuszcz. Niektóre z korzyści, które opisuje dr Arnot są związane z kofeiną, podczas gdy inne odnoszą się do zwykłej lub bezkofeinowej kawy. Zaleca jednak pominięcie cukru, śmietanki i mleka, zwłaszcza, że ​​zmniejsza to wchłanianie polifenoli.

Szczególną uwagę przywiązuje do ziaren. Zaleca wybór kawy z regionów położonych na dużych wysokościach z wulkaniczną ziemią w pobliżu równika, która wytwarza najwięcej przeciwutleniaczy. Najwyższe miejsca zajmują Etiopia, Kenia, Kolumbia i Brazylia.

Poza trzema filiżankami kawy dziennie, reszta planu jest podobna do innych schematów odchudzania. Obejmuje to unikanie rafinowanych węglowodanówi przetworzonej żywności przy jednoczesnym przestrzeganiu wielu spośród zasad diety śródziemnomorskiej, przy spożyciu około 1500 kalorii dziennie.

Czytaj także:
Kawa z olejem kokosowym – czy warto ją pić?

Opracowała:
Źródło: X-news / Zdrowie Wprost

Czytaj także

 0