10 sposobów na letnie spacery. Niech nie zatrzyma cię temperatura!

10 sposobów na letnie spacery. Niech nie zatrzyma cię temperatura!

Dodano: 
Kobieta spacerująca w lesie
Kobieta spacerująca w lesie / Źródło: Shutterstock / Twin Sails
Miesiące letnie to zwykle czas, w którym można łatwo podnieść poziom aktywności, spędzając więcej czasu na spacerach na świeżym powietrzu i próbując nowych zajęć, takich jak wędrówki, pływanie i jazda na rowerze. Jednak wraz ze wzrostem temperatury ekstremalne upały mogą przynieść inne wyzwania, zwłaszcza gdy próbujesz zwiększyć liczbę kroków.

Chodzenie to świetny sposób na poprawę lub utrzymanie ogólnego stanu zdrowia. Zaledwie 30 minut każdego dnia może zwiększyć wydolność sercowo-naczyniową, wzmocnić kości, zredukować nadmiar tkanki tłuszczowej oraz zwiększyć siłę i wytrzymałość mięśni. Może również zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób, takich jak choroby serca, cukrzyca typu 2, osteoporoza i niektóre nowotwory. W przeciwieństwie do innych form ćwiczeń, chodzenie nie wymaga żadnego specjalnego sprzętu ani treningu.

Aktywność fizyczna nie musi być energiczna ani wykonywana przez dłuższy czas, aby poprawić stan zdrowia. Badanie z 2007 roku przeprowadzone na nieaktywnych kobietach wykazało, że nawet niski poziom ćwiczeń – około 75 minut tygodniowo – znacznie poprawił ich poziom sprawności w porównaniu z grupą niećwiczącą.

Chodzenie można trenować o dowolnej porze dnia i we własnym tempie. Możesz wyjść i chodzić bez martwienia się o ryzyko związane z bardziej energicznymi formami ćwiczeń. Chodzenie to również świetna forma aktywności fizycznej dla osób z nadwagą, starszych lub od dawna niećwiczących.

Ale jak poradzić sobie z tą aktywnością latem? Oto 10 sposobów.

Czytaj także:
Czy można schudnąć, spacerując zaledwie godzinę dziennie?
Czytaj także:
Czy można schudnąć, stojąc? Odpowiedź może cię zaskoczyć
Czytaj także:
Ile kalorii można spalić poprzez zrobienie 10 tys. kroków?

Źródło: myfitnesspal.com

Czytaj także

 0