Ile kalorii spalamy podczas snu?

Ile kalorii spalamy podczas snu?

Dodano: 
Śpiąca osoba
Śpiąca osoba / Źródło: Pexels / Daria Shevtsova
Podczas snu organizm nie tylko odpoczywa, ale też spala kalorie na paliwo. Jak zmaksymalizować jego wysiłki?

Nie można przecenić znaczenia zdrowego snu. Odpowiednio długi, regularny sen zapewnia wymagany odpoczynek, może zapobiec chorobom oraz poprawia funkcje umysłu. Dodatkowo podczas snu ciało ludzkie nieustannie spala kalorie – aby utrzymać podstawowe funkcje życiowe.

Ile kalorii spalamy podczas snu?

Chociaż sen wymaga znacznie mniej energii niż większość czynności w ciągu dnia, nadal jest to aktywny okres dla naszego mózgu i niektórych innych funkcji organizmu. Według dra Michaela Breusa, prowadzącego bloga The Sleep Doctor, ważąca 68 kg osoba może spalić około 440 kalorii w ciągu 7-godzinnego odpoczynku w nocy. Dokładna liczba kalorii spalonych podczas snu zależy od złożonej zależności między snem, dietą, ćwiczeniami i innymi zmiennymi. Przeciętnie większość ludzi spala około 15% mniej kalorii podczas snu w porównaniu z podstawową przemianą materii w ciągu dnia.

Jak zwiększyć spalanie kalorii podczas snu?

1. Śpij w odpowiednio niskich temperaturach

Nauka pokazuje, że spanie w niższych temperaturach przyspiesza metabolizm. Niższe temperatury subtelnie zwiększają skuteczność naszych zapasów brązowego tłuszczu. Ten tłuszcz utrzymuje ciepło, pomagając spalić pozostały tłuszcz zgromadzony w brzuchu.

2. Ustal stałe pory snu

Kiedy ustalisz stały harmonogram snu i unikniesz przycisku drzemki, zadbasz a regulację hormonalną. Ta równowaga melatoniny i kortyzolu ma wpływ nie tylko na czas snu i czujność w ciągu dnia, ale jest również ustabilizuje magazynowanie tłuszczu.

3. Wysypiaj się

Osoby, które czują się ospałe z powodu braku snu, zwykle łakną pożywienia jako energii i wybierają wysokokaloryczne produkty zawierające cukier i tłuszcz. Te pokarmy mogą zapewnić początkowy przypływ energii, ale to nie trwa długo, a dodatkowe kalorie prowadzą do przyrostu masy ciała.

4. Nie objadaj się przed snem

Niektóre badania wykazały, że jedzenie przed snem może prowadzić do przyrostu masy ciała. Ważniejszym czynnikiem jednak wydaje się być rodzaj spożywanego jedzenia. Jeśli czujesz się głodny w późnych godzinach nocnych, trzymaj się z daleka od fast foodów i zamiast tego wybierz lekką i zdrową przekąskę, typu owoc.

Czytaj też:
Cierpisz na „koronasomię”? Zobacz co zrobić, by lepiej spać

Opracowała:
Źródło: My Fitness Pal
+
 0

Czytaj także