Suplementy diety wspomagające układ odpornościowy

Suplementy diety wspomagające układ odpornościowy

Dodano: 
Witamina D
Witamina D / Źródło: Fotolia / pinkomelet
Suplementy diety wspomagające układ odpornościowy warto przyjmować przez cały rok. Różnicę z pewnością odczujemy w sezonie jesienno-zimowym, jeśli do tej pory byliśmy podatni na różnego rodzaju infekcje. Większość cennych składników odżywczych, wspomagających układ odpornościowy, możemy przyjmować dzięki zbilansowanej diecie. Jeśli nasz sposób odżywiania pozostawia wiele do życzenia, warto wspomóc się suplementami diety.

Witamina D3

Nie tylko wspiera układ odpornościowy, lecz także pozytywnie wpływa na kości, stawy i zęby. Umożliwia wchłanianie fosforu i wapnia. Jej suplementacja jest szczególnie ważna w okresie jesienno-zimowym.

Kurkuma

Jest aktywnym składnikiem kurkumy i ma silne działanie antynowotworowe i przeciwzapalne. Okazała się skuteczna w walce z rakiem jelita, piersi, skóry i żołądka. Medycyna ajurwedyjska, tradycyjny indyjski system leczenia, zaleca kurkumę w przypadku wielu schorzeń.

Mikroalgi

Spirulinachlorella to bogate źródła składników odżywczych. Są cenione również ze względu na swoje właściwości detoksykacyjne. Ponadto są dobrym źródłem białka (spirulina składa się z niech aż w 60 proc.). Mikroalgi wzmacniają odporność i pomagają redukować zmęczenie. Znajdziemy w nich dużo witaminy B12.

Kwasy tłuszczowe omega-3

Wspomagają odpowiedź układu odpornościowego na patogeny. Wzmacniają błony śluzowe, dzięki czemu mogą one skuteczniej radzić sobie z drobnoustrojami chorobotwórczymi. Mają pozytywny wpływ na kości, sprzyjając wchłanianiu wapnia z pożywienia. Przyspieszają też regenerację organizmu.

Cynk i beta-karoten

Cynk wspomaga tworzenie się niektórych białych krwinek, a beta-karoten (prowitamina A) uszczelnia błony śluzowe i jest jednocześnie silnym przeciwutleniaczem, który skutecznie walczy z wolnymi rodnikami odpowiedzialnymi za szybsze starzenie się organizmu i rozwój wielu chorób, w tym nowotworów.

Witamina C

Wspiera produkcję przeciwciał, których funkcją jest zwalczanie infekcji. Ponadto wzmacnia ściany naczyń krwionośnych, przyspiesza gojenie się ran i wspomaga przyswajanie żelaza, którego niedobór powoduje anemię. Tej z kolei często towarzyszą zmęczenie i spadek odporności.

Czytaj także:
Odporność na talerzu

Ankieta: Czy przyjmujesz suplementy z witaminą C?
Źródło: Wprost

Czytaj także

 0