Oszukać przeznaczenie? Ta dieta zmniejsza ryzyko zgonu z powodu chorób układu sercowo-naczyniowego o 32 proc.

Oszukać przeznaczenie? Ta dieta zmniejsza ryzyko zgonu z powodu chorób układu sercowo-naczyniowego o 32 proc.

Dodano: 
Ból w klatce piersiowej, atak serca.
Ból w klatce piersiowej, atak serca. / Źródło: Fotolia / andriano_cz
Naukowcy nie mają złudzeń – zmiana codziennych nawyków żywieniowych może zredukować ryzyko przedwczesnej śmierci z powodu chorób układu sercowo-naczyniowego. Kolejny raz udowodnili, że należy zwiększyć spożycie warzyw i owoców, a ograniczyć mięso.

Spożywanie mniejszej ilości produktów pochodzenia zwierzęcego jest nie tylko dobre dla naszej planety, ale jest również korzystne dla zdrowia, jak sugeruje coraz więcej badań. W szczególności okazuje się, że zwiększenie spożycia warzyw i owoców może znacznie zredukować ryzyko przedwczesnej śmierci z powodu chorób układu sercowo-naczyniowego.

Dieta dla serca

Nowe badanie, opublikowane na łamach „Journal of American Heart Association” wykazało, że spożywanie większej ilości warzyw, roślin strączkowych, orzechów i produktów pełnoziarnistych oraz mniej produktów zwierzęcych koreluje ze znacznie niższym ryzykiem śmierci na zawał serca lub inne poważne zdarzenie sercowo-naczyniowe.

Badacze przeanalizowali dane dotyczące 12 168 osób w średnim wieku, które wzięły udział w badaniu ryzyka miażdżycy w społecznościach (ARIC). Projekt ten trwał w latach 1987–2016. Eksperci podzielili uczestników na cztery grupy pod względem tego, jak wyglądała ich dieta.

Analiza wykazała, że osoby, które spożywały najwięcej produktów roślinnych, były o 25 proc. mniej narażeni na śmierć z jakiejkolwiek przyczyny i mieli o 32 proc. mniejsze ryzyko śmierci z powodu chorób sercowo-naczyniowych.

Nie trzeba na stałe rezygnować z produktów mięsnych. Badanie pokazuje, że zwiększenie spożycia żywności pochodzenia roślinnego i mniejszej liczby żywności pochodzenia zwierzęcego może pomóc zmniejszyć ryzyko zawału serca, udaru mózgu lub wystąpienia innego rodzaju chorób sercowo-naczyniowych.

Czytaj także:
Jesteś na diecie i masz serdecznie dość? 7 sztuczek, które ułatwiają utratę wagi

Źródło: Medical News Today

Czytaj także

 0