Pokarmy, które negatywnie wpływają na stan płuc

Pokarmy, które negatywnie wpływają na stan płuc

Dodano: 
Ciało człowieka, serce, płuca zdj. ilustracyjne
Ciało człowieka, serce, płuca zdj. ilustracyjne / Źródło: Fotolia / PIC4U
Nie jesteś sam, jeśli przed pandemią koronawirusa myślałeś, że tylko palacze muszą martwić się o swoje zdrowie płuc. Ale teraz warto zastanawiać się, czy jest coś, co można zrobić, aby poprawić ich stan. Okazuje się, że wpływ na płuca ma także dieta – niektóre pokarmy im niekoniecznie służą.

Niezależnie od tego, czy masz problemy z płucami, czy po prostu chcesz upewnić się, że robisz wszystko, aby o nie zadbać – troska o zdrowie płuc jest zawsze dobrym pomysłem. Zwłaszcza w czasach takich jak teraz, gdy świat ma do czynienia z pandemią, która powoduje problemy z oddychaniem. Bez względu na to, kim jesteś i jaki jest twój stan zdrowia, dbanie o płuca jest ważną częścią dbania o ogólny stan zdrowia i samopoczucia. Oprócz przyjmowania oczywistych nawyków, takich jak rezygnacja z palenia tytoniu, ćwiczenia i minimalizowanie narażenia na zanieczyszczenie powietrza, dieta może również odgrywać pewną rolę. Niektóre pokarmy nie pomagają w dobrej pracy płuc. Na jakie uważać?

Chleb pszenny
Proste węglowodany, takie jak rafinowane mąki i cukry, mogą przyczyniać się do chorób płuc. „Dieta niskowęglowodanowa pozwoli organizmowi wytwarzać mniej dwutlenku węgla, co jest dobrą wiadomością dla każdego, kto cierpi na choroby płuc”, mówi Lisa Richards, dietetyk i autorka diety Candida. Chociaż węglowodany są ważne dla normalnego funkcjonowania i energii, ważne jest, aby wybierać złożone węglowodany, takie jak produkty pełnoziarniste, owoce i warzywa.

Brokuły
Możesz być zaskoczony, że widzisz na tej liście zdrowe brokuły. Podczas gdy w niektórych przypadkach brokuły mogą być dobre dla płuc dzięki bogactwu przeciwutleniaczy i potencjałowi przeciwnowotworowemu, mogą przyczynić się też do pogorszenia zdrowia płuc ze względu na powodowanie wzdęć. Jeśli dostajesz gazów po zjedzeniu takich produktów, jak brokuły, kalafior lub kapusta, spróbuj je ograniczyć lub zamienić na gęste jedzenie zawierające inne składniki odżywcze.

Lody
Wiadomo, że nabiał zwiększa produkcję śluzu, zwłaszcza w drogach oddechowych, czyniąc go „jednym pokarmem, który powinniśmy ograniczać w okresie przeziębienia i grypy, oraz teraz przy COVID -19” – wyjaśnia lekarz Anna Johnson, właścicielka firmy Anna's Organics. „Mleko i produkty mleczne mogą wpływać na błony śluzowe” – mówi dr NavNirat Nibber, doradca medyczny w Advanced Orthomolecular Research. Ten efekt podwoi się w przypadku lodów, które zawierają również zapalny rafinowany cukier.

Frytki
Przetworzona żywność, taka jak chipsy ziemniaczane, jest nasycona tłuszczem nasyconym i solą, co nie jest dobre dla ogólnego zdrowia – a szczególnie zdrowia płuc. „Tłuszcze trans i nasycone przyczyniają się do chorób układu sercowo-naczyniowego” – mówi dr n. med. Lina Velikova. Sól podnosi ciśnienie krwi, a „ciągłe spożywanie wyższych dawek może pogorszyć zdrowie serca”.

Piwo
Alkohol nie jest korzystny dla płuc w żadnej jego formie, a szczególnie siarczanowanego czerwonego wina lub koktajli wypełnionych cukrem, które mogą przyczyniać się do stanu zapalnego. Piwo jest najgorszym wyborem ze wszystkich. „Gazowane napoje mogą powodować wzdęcia, ucisk w klatce piersiowej, a nawet ataki astmy” – mówi dr Wysocki-Woods. Ponieważ alkohol przyczynia się również do odwodnienia, odstaw go, jeśli chcesz poprawić swoje zdrowie.

Czym wzmocnić płuca?

Jeśli szukasz naturalnego wzmacniacza zdrowia płuc, suplement z olejem z oregano jest dobrym rozwiązaniem. Ze względu na wysoki poziom związku zwanego karwakrolem olej oregano ma właściwości przeciwdrobnoustrojowe. Oznacza to, że pomaga zwalczyć niektóre rodzaje bakterii. Uważa się również, że ma właściwości przeciwzapalne i przeciwutleniające, które mogą być pomocne dla osoby z infekcją atakującą płuca.

Czytaj też:
Koronawirus może ukrywać się w płucach. Nawet u pacjentów uznanych za wyleczonych

Opracowała:
Źródło: Eat This
 0

Czytaj także