Lubisz czerwone mięso? Oto 6 oznak świadczących o tym, że jesz go za dużo

Lubisz czerwone mięso? Oto 6 oznak świadczących o tym, że jesz go za dużo

Dodano: 
Wieprzowina
Wieprzowina / Źródło: Fotolia / Autor: Gresei
Karkówka, mielone, steki... Kto z nas ich nie lubi? Ale nierzadko możemy lubić te potrawy za bardzo, a to skutkuje komplikacjami zdrowotnymi.

Czerwone mięso jest podstawą diety wielu osób. Co bardziej smakuje, niż pyszne mięsko z grilla w ciepły letni dzień? Ale, jak to jest w przypadku większości innych rzeczy, zbyt wiele dobrych rzeczy może być dla ciebie złe. Chociaż prawdą jest, że czerwone mięso jest źródłem wysokiej jakości białka i dostarcza organizmowi ważnych składników odżywczych, takich jak żelazo, cynk i witamina B12, spożywanie zbyt dużej ilości tego mięsa wiąże się z negatywnymi skutkami, takimi jak zwiększone ryzyko raka i chorób serca.

Światowy Fundusz Badań nad Rakiem zaleca ograniczenie spożycia czerwonego mięsa do nie więcej niż trzech porcji tygodniowo, czyli łącznie 340-510 g. Jednak wciąż nasze spożycie znacząco wykracza ponad te wartości.

Zasadniczo powinniśmy ograniczyć spożycie czerwonego mięsa, ale nie ma potrzeby całkowicie eliminować go z naszej diety. Czerwone mięso można łączyć z innymi pokarmami o dużej zawartości składników odżywczych, takimi jak warzywa i produkty pełnoziarniste, aby stworzyć dobrze zbilansowany posiłek.

Najlepszym sposobem na sprawdzenie, czy jesz za dużo czerwonego mięsa, jest zwrócenie uwagi na wielkość porcji i częstotliwość spożywania. Jedna porcja mięsa odpowiada 85-110 g: jest to mniej więcej wielkość talii kart lub dłoni. Oto 6 znaków, które mogą wskazywać, że powinieneś ograniczyć spożycie czerwonego mięsa.

Czytaj także:
Te pokarmy mogą zwiększyć ryzyko choroby Alzheimera. Czy też je spożywasz?

Jesz za dużo czerwonego mięsa? Dzieje się tak, gdy...

Czytaj także:
Ten składnik poprawi zdrowie serca? Dobra wiadomość dla wegan

Źródło: eatthis.com

Czytaj także

 0