Te pokarmy roślinne zawierają tyle samo białka, co mięso. Czy masz je w swojej kuchni?

Te pokarmy roślinne zawierają tyle samo białka, co mięso. Czy masz je w swojej kuchni?

Dodano: 
Warzywa i tofu
Warzywa i tofu / Źródło: Pexels / Ella Olsson
Wielu z nas obawia się spożywania mięsa – wszak przyczynia się do zwiększonego poziomu cholesterolu we krwi. Istnieją jednak roślinne alternatywy, które z powodzeniem mogą je zastąpić.

Kiedy codziennie twój organizm doświadcza stopniowej utraty białka (szczególnie przy wzroście mięśni), często myślisz o mięsie. Boczek, karkóweczka, schabowe... oj, zjadłoby się. Jednak niekoniecznie musisz sięgać po mięso, zwłaszcza, że sporo krąży na jego temat niepochlebnych informacji. Cholesterol, otyłość, miażdżyca, ryzyko zawału – można się przestraszyć, prawda? Skąd zatem wziąć to białko? Okazuje się wbrew powszechnemu przekonaniu, że ten cenny makroskładnik można znaleźć również w żywności pochodzenia roślinnego.

Chociaż możesz uzyskać ponad 20 gramów białka z 85-gramowej porcji kurczaka, alternatywne produkty roślinne zapewniają prawie taką samą ilość tego składnika bez prowokowania obaw o ich walory zdrowotne. Niezależnie od tego, czy planujesz porzucić mięso na dobre, czy jesteś po prostu ciekawy, jak wygląda dieta roślinna, istnieją produkty, które pomogą ci wypełnić tę białkową pustkę, a jednocześnie ułatwią zmniejszenie spożycia mięsa lub całkowitej eliminacji go z diety.

Biorąc pod uwagę wszystkie zmienne, poniższe pokarmy roślinne poniżej zawierają tyle samo białka, co mięso.

Czytaj także:
Czy każdy alkohol jest odpowiedni dla wegan?

Nie jesz mięsa, a chcesz białka? Sięgnij po te pokarmy roślinne

Czytaj także:
Przestałeś jeść mięso? Zobacz, co może się stać
Czytaj także:
Miesiąc na diecie wegańskiej – jak przygotować się do tego wyzwania?

Źródło: medicaldaily.com

Czytaj także

 0