Zaparcia i nie tylko. Tak organizm mówi ci, że nie jesz wystarczająco dużo warzyw

Zaparcia i nie tylko. Tak organizm mówi ci, że nie jesz wystarczająco dużo warzyw

Dodano: 
Zdrowa dieta
Zdrowa dieta / Źródło: Adobe Stock
Chrupiące, świeże warzywa – któż z nas ich nie lubi? Jednak często zdarza się, że jemy ich za mało. Organizm sam o tym przypomina w postaci kilku osobliwych oznak.

Warzywa są ogólnie znane z tego, że są zdrowe. Jedne smakują nam bardziej, inne mniej – ale warto zdać sobie sprawę, że te produkty roślinne zawierają mnóstwo wszystkich istotnych składników odżywczych, których potrzebuje twoje ciało, aby mogło zachować zdrowie przez całe życie.

Maggie Michalczyk, amerykańska dietetyk, podkreśla, że warzywa mają bardzo wiele zalet, takich jak bogactwo witamin, minerałów, przeciwutleniaczy i błonnika. Wszystkie są wykorzystywane przez twój organizm do prawidłowego funkcjonowania, a jednocześnie zapobiegają chorobom przewlekłym. Najlepsze jest to, że paradoksalnie nie trzeba jeść bardzo dużych ilości warzyw, aby uzyskać te korzyści.

Oprócz dostarczania przeciwutleniaczy, warzywa są również ważne z innego powodu: należą one do najlepszych źródeł błonnika pokarmowego, które pomagają w utrzymaniu zdrowego trawienia, a także pomagają nam czuć satysfakcję po posiłkach, o czym przypomina Yasi Ansari, dietetyk i rzecznik Akademii Żywienia i Dietetyki.

Aby pomóc ci uniknąć długoterminowych negatywnych skutków jedzenia niedostatecznej ilości warzyw dla twojego zdrowia i dobrego samopoczucia, dietetycy wyjaśnili szczegółowo 9 oznak ostrzegawczych, że to właśnie tej grupy pokarmów brakuje ci najbardziej.

Czytaj także:
7 błędów, które musisz zastąpić zdrowymi nawykami. Lato to idealna pora!
Czytaj także:
Dieta resetująca ciało – czy pozwala schudnąć?
Czytaj także:
Jak pozbyć się cukru z diety? Oto 12 skutecznych sposobów

Źródło: medicaldaily.com

Czytaj także

 0