Piękne włosy i mocne paznokcie wiosną

Piękne włosy i mocne paznokcie wiosną

Dodano: 
Co jeść, aby mieć piękne włosy?
Co jeść, aby mieć piękne włosy? Źródło: Shutterstock
Czy podczas czesania włosów zauważyłaś, że na szczotce czy grzebieniu zostaje ich więcej niż zwykle? A może twoje pasma stały się cieńsze, matowe lub przesuszone? Dodatkowo, z niepokojem obserwujesz, że paznokcie zaczęły się rozdwajać, nie są już błyszczące i mocne? Wiosna to pora roku, kiedy nasza skóra, włosy i paznokcie potrzebują wsparcia. Coraz lepsza pogoda zwiększa chęć cieszenia się pięknymi włosami i zadbanymi paznokciami.

Wiosną zwykle odczuwamy osłabienie organizmu, który potrzebuje szczególnej uwagi, czasu na regenerację oraz wzmocnienie. Często to właśnie kondycja naszej skóry, włosów i paznokci odzwierciedla stan całego organizmu. Podpowiadamy, jak zadbać o włosy, skórę i paznokcie wiosną i latem.

Wiosenne wypadanie włosów

Często problemem jest wiosenne, zwiększone wypadanie włosów, które jest procesem naturalnym i trwa 1-2 miesiące.

Dlaczego do niego dochodzi? Zgodnie z cyklem wzrostu włosa dwa razy w roku dochodzi do synchronizacji fazy telogenu, przez co wypadanie włosów może być silniejsze. Zjawisko synchronizacji następuje najczęściej zimą i latem, a włosy zaczynają wypadać po ok. trzech miesiącach - na wiosnę i jesienią.

To fizjologia, a nie choroba, jednak na ten proces mogą się nałożyć inne czynniki, takie jak zaburzenia hormonalne (na przykład choroby tarczycy), infekcje wirusowe, stany osłabienia organizmu czy sytuacje stresowe (wytwarzany w stresie kortyzol powoduje zwiększone wypadanie włosów). Wtedy utrata włosów może się stać prawdziwym problemem.

Co wpływa na stan skóry, włosów, i paznokci

Na stan naszej skóry, włosów i paznokci – nie tylko wiosną - wpływa przede wszystkim odpowiednia i zróżnicowana dieta. Niezbędne są również: właściwa pielęgnacja z wykorzystaniem odpowiednio dobranych kosmetyków i preparatów oraz odpowiednie nawodnienie organizmu. Sprawdza się tu powiedzenie: „Jesteś tym, co jesz”. Warto wybierać kosmetyki, które poprawią stan włosów, a także kondycję skóry głowy. Preparaty regenerujące pozwolą odzyskać elastyczność i nawilżenie włosów i zwiększą odporność na uszkodzenia mechaniczne.

Niemal wszyscy popełniamy błędy żywieniowe, nierzadko cierpimy na niedobory składników odżywczych, co może wystąpić np. przy stosowaniu różnego typu diet. Na nasze codzienne niedociągnięcia żywieniowe nakładają się wspomniane wyżej niedobory spowodowane przez zimową i wczesnowiosenną, bogatszą w kalorie, ale uboższą w składniki odżywcze dietę. Dlatego, aby wspomóc nasz organizm wiosną, codzienną dietę można wzbogacić o suplementy zawierające witaminy i minerały, które wspomogą piękno włosów, skóry, paznokci.

Suplementem diety korzystnie wpływającym na włosy i paznokcie są drażetki Merz Spezial. To suplement diety stworzony specjalnie po to, aby cieszyć się zdrową skórą, mocnymi, lśniącymi włosami i pięknymi paznokciami. Zawiera unikatowe połączenie składników potrzebnych dla utrzymania ich dobrego wyglądu i zdrowia. Zawarte w drażetkach Merz Spezial substancje zostały dobrane tak, aby dostarczyć organizmowi odpowiednich witamin i mikroelementów. Skomponowano je w odpowiednich proporcjach dla wsparcia naturalnych procesów biologicznych.

Co zawiera drażetka Merz Spezial?

Witaminę A, inaczej retinol. Ta witamina wspiera metabolizm cebulek włosowych oraz stan nabłonka skóry głowy. Dzięki niej włosy stają się silne i gęste. Z kolei jej niedobór powoduje, że są suche, łamliwe i wypadają. Paznokcie dzięki witaminie A prawidłowo rosną, są odpowiednio nawilżone, a ich płytka staje się gładka. Niedobory retinolu powodują jej nadmierną kruchość.

Naturalnymi źródłami witaminy A są: wątróbka, tłuste ryby, jajka, mleko, masło, pomarańczowe warzywa.

Witaminy z grupy B:

Biotynę (nazywaną witaminą B7 czy witaminą H). Poprawia kondycję zdrowotną włosów, opóźnia ich siwienie oraz wypadanie. Biotyna wzmacnia paznokcie, które dzięki niej stają się mocniejsze i błyszczące.

Witaminę B3 (inaczej witamina PP albo niacyna). Wspiera prawidłową budowę łodygi włosa i dostarcza włosom energii niezbędnej do wzrostu. Pobudza ukrwienie skóry głowy, wzmacnia naturalną barierę ochronną naskórka.

Witaminę B2 (zwaną ryboflawiną). Chroni komórki przed stresem oksydacyjnym.

Witaminę B9, czyli kwas foliowy. Wspiera wzrost włosa i pozwala na zachowanie jego koloru, zapobiega rozdwajaniu i łamaniu się paznokci, a także powstawaniu na nich białych plamek.

Witaminy z grupy B znajdziemy w takich produktach jak: jaja, drób, fasola, wątróbka, szpinak, łosoś czy makrela. Dużo witamin z grupy B zawierają także: mleko sojowe, orzechy, pestki słonecznika oraz dyni.

Witaminę C (kwas askorbinowy lub dehydroaskorbinowy). Pomaga nam chronić organizm przed stresem oksydacyjnym, wywołanym przez wolne rodniki. Zapobiega zahamowaniu wzrostu włosa i jego szybszemu starzeniu się. Jest potrzebna do wytwarzania kolagenu, białka będącego podstawowym budulcem organizmu. Wykazuje działanie przeciwzapalne. Wzmacnia płytkę paznokcia. Wspiera przyswajanie przez organizm żelaza niezbędnego dla odpowiedniej kondycji włosów i paznokci.

Naturalnymi źródłami witaminy C są kiszonki, owoce cytrusowe (pomarańcza, kiwi, cytryna), owoce jagodowe (porzeczki, maliny, truskawki), warzywa (kapustne, papryka).

Witaminę E, która hamuje działanie wolnych rodników, szczególnie w połączeniu z witaminą C. Wspiera produkcję kolagenu i elastyny, spowalnia procesy starzenia się, wykazuje właściwości przeciwzapalne oraz nawadniające skórę. Wpływa na odżywienie włosów i ich wzrost. Pobudza krążenie krwi pod płytką paznokcia, co sprawi, że paznokcie będą mocniejsze, twardsze.

Produkty obfitujące w witaminę E to oleje takie jak: oliwa z oliwek, olej z migdałów, olej słonecznikowy, a także orzechy, kiełki oraz zarodki nasion zbóż, produkty pełnoziarniste (pieczywo, makarony, kasze).

Cynk. Jest niezbędny przy tworzeniu keratyny, podstawowego budulca włosów. Obecność tego pierwiastka wpływa również na gojenie się ran i podrażnień skóry. Dzięki niemu włosy są błyszczące, a paznokcie mocne i twarde.

Naturalnymi źródłami cynku są: wątróbka, ryby, jaja, kasza gryczana, ryż, pestki dyni, nasiona słonecznika.

Żelazo. Niedobory tego pierwiastka powodują, że włosy stają się cienkie, łamliwe i zaczynają się przerzedzać, bo natychmiast przechodzą z fazy wzrostu (anagenu) w fazę spoczynku (telogen), a następnie wypadają. Paznokcie przy niedoborze żelaza stają się blade, tworzą się na nich podłużne prążki i rowki.

Żelazo znajdziemy w czerwonym mięsie, wątróbce.

Przy przyjmowaniu Merz Spezial Dragees warto pamiętać, że zalecana porcja dzienna suplementu to 2 drażetki. Są niewielkie, powlekane i dzięki temu łatwe do przyjmowania.

Merz Spezial Dragees

Merz Spezial Dragees, suplement diety. Zawiera składniki, które wspomagają funkcje organizmu poprzez uzupełnienie normalnej diety. Nie ma właściwości leczniczych.

 0

Czytaj także