Masz ponad 60 lat? Przestań robić te rzeczy już teraz

Masz ponad 60 lat? Przestań robić te rzeczy już teraz

Dodano: 
Staruszek, zdjęcie ilustracyjne
Staruszek, zdjęcie ilustracyjne
Z wiekiem nasze potrzeby zdrowotne zmieniają się – szczególnie podczas pandemii COVID-19. Jeśli masz ponad 60 lat, istnieją pewne zachowania, nawyki zdrowotne i działania, które mogą działać przeciwko tobie.

Jeśli masz 60 lat, jesteś znacznie bardziej podatny na zachorowanie na COVID-19 niż osoby młodsze. Aby zachować bezpieczeństwo i zdrowie, musisz podjąć dodatkowe środki ostrożności. Lekarze sugerują przebywanie w domu, częste mycie rąk i zachowanie dystansu społecznego. Jednak są jeszcze inne rzeczy, z których musisz zrezygnować, aby zachować zdrowie. Po 60 roku życia nawyki takie jak zdrowe odżywianie czy regularne ćwiczenia nabierają jeszcze większego znaczenia. Warto także zrezygnować z niekorzystnych dla zdrowia przyzwyczajeń, takich jak picie alkoholu czy zaniedbywanie snu. Małe działania składają się na duży wysiłek, który pozwala zachować zdrowie i siły witalne. To, że jesteś starszy, nie daje ci pretekstu do zaniedbania się. „Radzę wszystkim, zwłaszcza osobom powyżej 60. roku życia, aby o siebie dbać. Zrób wszystko, co w twojej mocy, aby ciało było jak najbardziej szczupłe, wysportowane i silne, jak to możliwe” – zachęca dr n. Med. John Chuback, założyciel Chuback Education.

Czego nie robić po 60. roku życia?

Czytaj także:
Jak zachęcić seniora do ruchu? Odpowiedź jest prostsza niż myślisz

Opracowała:
Źródło: Eat This

Czytaj także

 0