Jak zmotywować się do ćwiczenia na świeżym powietrzu? Poznaj 6 sposobów

Jak zmotywować się do ćwiczenia na świeżym powietrzu? Poznaj 6 sposobów

Dodano: 
Bieganie jesienią buduje kondycję i wzmacnia odporność.
Bieganie jesienią buduje kondycję i wzmacnia odporność. / Źródło: Unsplash / Greg Rosenke
Sezon jesienno-zimowy to czas, kiedy wiele osób odstawia sportowe buty do szafki. Bo jak zmobilizować się do spaceru czy biegania, kiedy za oknem wieje, pada i jest ciemno? Poznaj sposoby, które pomogą ci wyjść z domu.

Latem parkowe alejki są pełne biegaczy, trasy nordic walking oblegane, siłownie plenerowe zajęte. Kiedy przychodzi jesienna słota, wszystko pustoszeje. Wbrew pozorom treningi w chłodniejsze dni przynoszą wiele korzyści. Pomagają wzmacniać odporność, ale i hartują charakter.

Liczne korzyści płynące z treningów

Ponadto bieganie czy spacery pomagają zachować zdrową sylwetkę i poprawiają koncentrację. Liczne badania dowodzą, że już półgodzinny trening poprawia nastrój, bo podczas aktywności, chociażby biegania, wydzielają się endorfiny, czyli hormony szczęścia. Jak jednak przemóc się i wyjść z domu, kiedy pogoda za oknem do tego nie zachęca? Poznaj 6 sposobów na jesienną motywację do ćwiczeń.

Jak zmotywować się do ćwiczeń?

Wyznacz sobie cel, zapisz się na zawody

 Już teraz zapisz się na jeden z wiosennych biegów czy zawodów nordic walking. To dobra motywacja, aby budować formę przez jesień i zimę. Czasy pandemii sprawiają, że wiele takich zawodów odbywa się wirtualnie. To niepowtarzalna okazja, aby wystartować w zawodach, na które nie masz możliwości dojechać. Ale takim celem mogą być nie tylko zawody. Może to być chociażby liczba kilometrów, jakie chcesz pokonać w danym miesiącu.

Poszukaj towarzystwa

W grupie zawsze łatwiej się zmotywować. Tobie się dziś nie chce? Ale koleżanka czy kolega ma niespożyte pokłady energii i nie odpuści wspólnego biegania. Innym razem to ty wyciągniesz towarzysza na trening. Warto poszukać lokalnych grup biegowych czy spacerowych. W wielu miejscowościach ludzie w ten sposób umawiają się na wspólne treningi. To nie tylko aktywność fizyczna, ale i możliwość poznania nowych osób o wspólnej pasji.

Przygarnij psa

 Zwierzę w domu to odpowiedzialna decyzja na całe lata, dlatego musi być przemyślana. Ale nie ma wątpliwości, że osoby posiadające psy są aktywne przez cały rok, bo... muszą. Pies potrzebuje spaceru bez względu na pogodę i jest dobrym motywatorem do wyjścia z domu. Jeśli myślisz o adopcji czy kupnie psa, zwróć uwagę na predyspozycje konkretnej rasy i psa. Jeśli ma to być towarzysz biegania i długich spacerów, wybierz psa, który ma takie potrzeby, a wspólne treningi sprawią mu frajdę.

Kup odpowiednie ubranie

Jesienne chłody i plucha nie będą ci straszne, jeśli na trening ubierzesz odpowiedni strój. Powiedzenie, że nie ma złej pogody, jest tylko niewłaściwe ubranie sprawdzi się tu idealnie. Podstawa to wygodne i wodoodporne buty sportowe, bielizna termiczna, lekka kurtka biegowa, która ochroni przed deszczem i wiatrem. Przydadzą się też czapka lub opaska i cienkie rękawiczki. 

Szukaj pozytywów

Nie skupiaj się na tym, co cię zniechęca. Skup się na wszystkim, co pozytywne. Zatłoczone latem ścieżki biegowe są teraz luźne. Las w jesiennej aurze wygląda pięknie. W porannej mgle przy okazji spaceru możesz zrobić, nawet smartfonem, magiczne zdjęcia, którymi możesz pochwalić się w mediach społecznościowych. Kiedy inni będą przysypiać w porannym autobusie ze skwaszonymi minami, ty po porannym treningu będziesz tryskać dobrą energią.

Ugotuj sobie coś dobrego

Przed wyjściem na trening przygotuj sobie dobry posiłek. Na rano może to być pożywna owsianka z orzechami i ulubionymi owocami, a na popołudniowy trening rozgrzewająca zupa krem. Nie ma nic przyjemniejszego podczas treningu w chłodny dzień, kiedy w domu czeka nagroda w postaci rozgrzewającego, smacznego posiłku. Który, nawet jeśli jest kaloryczny, po wysiłku fizycznym, możesz zjeść bez żadnych wyrzutów sumienia. 

Bądź bezpieczny

 Planując jesienne i zimowe treningi nie zapominaj o bezpieczeństwie. Szybko zapadający zmrok, mgła i deszcz sprawiają, że jesteś mniej widoczny. Odblaski to podstawa, aby być widocznym na drogach. Biegnąc czy spacerując wzdłuż ruchliwej ulicy zrezygnuj ze słuchawek, abyś słyszał nadjeżdżające auta. Bądź też uważny na zasypanych przez liście ścieżkach.
Czytaj też:
Bieganie z psem? To bardzo zdrowe dla ciebie i pupila!
Czytaj też:
5 produktów rozgrzewających organizm. Chronią przed chłodem

 0

Czytaj także