10 wskazówek, jak uchronić się przed trądzikiem po treningu

10 wskazówek, jak uchronić się przed trądzikiem po treningu

Dodano: 
kobieta na siłowni
kobieta na siłowni / Źródło: Unsplash / Alora Griffiths
Ćwiczenia na siłowni, w domu czy w plenerze – wystarczy trochę wysiłku i potu, a na twarzy pojawiają się wypryski. Jak się przed tym chronić?

Ćwiczenia mają wiele zalet dla skóry, ponieważ wpływają niezwykle korzystnie nie tylko na sylwetkę, ale również na aspekty związane już stricte z urodą, takie, jak zwiększony przepływ krwi i zmniejszenie trądziku związanego ze stresem. Jednak aktywność fizyczna pod pewnymi względami ma także swoje minusy. Otóż ćwiczenia mogą również stworzyć idealne warunki dla rozwoju bakterii wywołujących trądzik i drożdży.

Pomocne może być utrzymanie skóry w czystości i suchości. Dobre mogą być również leki – nawet te dostępne bez recepty.

Pod wieloma względami ćwiczenia mogą być bardzo dobre dla naszej skóry. Mogą zwiększyć przepływ krwi do komórek skóry, dostarczając składniki odżywcze i tlen oraz zabierając produkty przemian. Mogą również pomóc zmniejszyć stres.

Jednak mocne pocenie się na siłowni może również stworzyć idealne warunki dla rozwoju bakterii wywołujących trądzik i drożdży, powodując częstsze wypryski. Aby zapobiec trądzikowi po treningu, dermatolodzy zalecają następujące 10 wskazówek.

Czytaj także:
5 produktów, które fatalnie wpływają na urodę

10 wskazówek, jak uchronić się przed trądzikiem po treningu

Czytaj także:
7 nawyków, które zatykają pory w twojej skórze

Źródło: healthline.com

Czytaj także

 0