Fitness w wodzie

Fitness w wodzie

Dodano: 
Fot. sxc.hu / Źródło: FreeImages.com
Jedną z najpopularniejszych form aktywnego wypoczynku jest pływanie. Aqua aerobik to nowoczesna forma aktywnego spędzania czasu w wodzie.
Tradycyjny trening na siłowni, czy w klubie fitness jest dużym obciążeniem dla mięśni. Tymczasem aktywność fizyczna w wodzie odciąża je - siła wyporu wody zmniejsza ciężar ciała o około 70 procent i dzięki temu gimnastyka w wodzie nie sprawia problemu nawet najbardziej opornym. Z kolei konieczność przełamywania oporu stawianego przez wodę sprawia, że podczas godzinnego treningu na basenie można spalić nawet 600 kalorii.

Aqua aerobik zwany inaczej gimnastyką w wodzie lub hydrobikiem - to ćwiczenia odbywają się na dwóch głębokościach: w płytkiej sięgającej do klatki piersiowej i głębokiej (tu woda sięga do szyi). Więcej "zysku" przynoszą ćwiczenia na dużej głębokości - ponieważ tylko w głębszej wodzie można wykonywać ćwiczenia pod wodą, a większy opór wody zwiększa intensywność ćwiczeń i ilość spalanych kalorii. Dla osób nie umiejących pływać instruktor ma pas wypornościowy, który umożliwi utrzymanie się na wodzie. 

Ćwiczenia w wodzie zmuszają do pracy wszystkie mięśnie. Specjaliści uważają , że tego typu trening działa pozytywnie na serce i poprawia kondycję. Ta forma aktywności fizycznej jest wskazana również dla osób przemęczonych i zestresowanych - podczas ćwiczeń organizm uwalnia endorfiny, które wywołują uczucie zadowolenia. Aqua aerobik wzmacnia i uelastycznia mięśnie, wysmukla sylwetkę, poprawia krążenie i oddychanie. Działa również pozytywnie na skórę dzięki efektowi wodnego masażu, który poprawia ukrwienie skóry.

kap, wp.pl

Czytaj także

Czytaj także