Co zrobić by nie przytyć? Ćwiczyć godzinę dziennie

Co zrobić by nie przytyć? Ćwiczyć godzinę dziennie

Dodano: 
sxc
Kobiety, które chcą stracić na wadze i utrzymać linię, powinny nie tylko ograniczyć kalorie, lecz także poświęcić na ćwiczenia fizyczne przynajmniej 275 minut w tygodniu, czyli około 55 minut dziennie przez pięć dni w tygodniu.
Takie wyniki przyniosły badania przeprowadzone na Uniwersytecie w Pittsburgu przez zespół dr. Johna M. Jakicica. Badania te "sugerują, że poziom aktywności fizycznej niezbędny do utrzymania wagi przez 24 miesiące po kuracji odchudzającej powinien być mniej więcej dwa razy większy niż podawane zalecenia" - powiedział Jakicic. Minimalna tygodniowa dawka aktywności fizycznej według zaleceń specjalistów ds. zdrowia publicznego to 150 minut. Jednak coraz większa liczba ekspertów wskazuje, że ludzie muszą spędzać więcej czasu na aktywności fizycznej, by na dłuższą metę utrzymać rezultaty odchudzania - twierdzi Jakicic.

Zespół Jakicica podzielił 201 otyłych i cierpiących na nadwagę kobiet na cztery grupy w zależności od intensywności ćwiczeń. Jedna miała osiągnąć umiarkowanymi ćwiczeniami spalenie 1000 kalorii, druga - energicznymi ćwiczeniami spalać 2000 kalorii, trzecia miała spalać 1000 kalorii energicznymi ćwiczeniami, a czwarta - 2000 kalorii dzięki energicznym ćwiczeniom. Uczestniczki badań musiały ograniczyć spożycie kalorii do 1200- 1500 dziennie w zależności od swojej wagi. Uczęszczały również na spotkania grupowe i co jakiś czas były motywowane przez telefon przez prowadzących badania. Po sześciu miesiącach u badanych ze wszystkich grup nastąpił 8- 10 procentowy spadek masy ciała.

Po 24 miesiącach przeciętna utrata wagi wyniosła we wszystkich grupach 5 procent. Ale kiedy badacze przyjrzeli się kobietom, które schudły o 10 lub więcej procent i nie przytyły ponownie, okazało się, że w ich przypadku poziom aktywności fizycznej zarówno w ciągu pół roku jak i dwóch lat utrzymywał się na poziomie 1800 kalorii. Oznacza to, że w ciągu tygodnia na aktywność fizyczną poświęcały w tygodniu średnio 254 minuty - ponad cztery godziny, co odpowiada blisko godzinie ćwiczeń w każdy dzień powszedni. Kobiety te jednocześnie spożywały mniej tłuszczów i miały zdrowsze nawyki żywieniowe.

Badanie to wykazało, jak trudno utrzymać spadek początkowej wagi o 10 lub więcej procent, jak również ujawniło trudności z utrzymaniem wysokiego poziomu aktywności fizycznej - podkreślają autorzy.

pap, ps

Czytaj także

Czytaj także