Organizacja charytatywna Jo's Cervical Cancer Trust zorganizowała akcję, której celem jest podniesienie świadomości kobiet w kwestii raka szyjki macicy. Kampania #SmearForSmear ma zachęcić kobiety do regularnych badań cytologicznych - podaje tvn24.pl.
Brytyjska fundacja zachęca do umieszczania w sieci zdjęć z rozmazaną na twarzy szminką. Dzięki akcji #SmearForSmear autorzy kampanii chcą zwiększyć świadomość społeczeństwa na temat raka szyjki macicy. Zachęca się kobiety do regularnych badań cytologicznych - nie tylko te powyżej 25 roku życia.
Kampania przypadła do gustu internautom. Wczesne wykrycie choroby większa szansę na pokonanie choroby. Aktualnie w Wielkiej Brytanii zaproszenie na badania cytologiczne otrzymują 25-letnie panie. Działacze zaapelowali o obniżenie tego wieku.
W Polsce co roku 3 tys. kobiet dowiaduje się o chorobie. Połowa z nich przegrywa walkę, ponieważ dowiaduje się zbyt późno.
tvn24.pl
Kampania przypadła do gustu internautom. Wczesne wykrycie choroby większa szansę na pokonanie choroby. Aktualnie w Wielkiej Brytanii zaproszenie na badania cytologiczne otrzymują 25-letnie panie. Działacze zaapelowali o obniżenie tego wieku.
W Polsce co roku 3 tys. kobiet dowiaduje się o chorobie. Połowa z nich przegrywa walkę, ponieważ dowiaduje się zbyt późno.
tvn24.pl