Novo Nordisk z nagrodą „Złote Spinacze”
Nagrodę przyznano za za unikalne na polskim rynku opracowanie „Jak wspierająco mówić o chorobie otyłościowej? Praktyczny słownik”, które powstało w ramach tegorocznej edycji kampanii. Nagrodę odebrała Marta Nowacka, Senior Public Affairs Manager i Rzecznik Prasowa Novo Nordisk.
Chorzy na otyłość, których jest już w Polsce ponad 8 mln, są tuż po osobach w kryzysie psychicznym, jedną z najbardziej stygmatyzowanych grup. Kampania „Porozmawiajmy szczerze o otyłości” już od 3 lat wprowadza do przestrzeni publicznej inkluzywne sformułowania dotyczące otyłości. Słownik pozwolił usystematyzować tę wiedzę i wprowadzić ją do codziennej praktyki, pokazując, jak zmienić zwroty negatywne na zgodne z aktualną wiedzą medyczną i wyrażające szacunek do chorych.
Opracowanie „Jak wspierająco mówić o chorobie otyłościowej” stało się filarem IV. edycji kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości”. W jego upowszechnianie włączyło się kilkunastoosobowe grono ekspertów, pacjentów, a także aktorzy: Robert Kudelski i Aneta Zając oraz dziennikarka, Beata Tadla.
– Słownik na niespotykaną dotąd skalę uruchomił społeczną dyskusję na temat stygmatyzacji osób z otyłością. W empatyczną komunikację choroby otyłościowej włączyli się i ciągle włączają, lekarze, pacjenci, organizacje pozarządowe, osobistości medialne. Potrzebę zmiany tego dyskursu dostrzegają wszystkie czołowe media w Polsce. To pokazuje, jak niezbędna jest to inicjatywa i jak wiele w tej materii jest do zrobienia. Stereotypy wokół otyłości narastały w nas dekadami, dlatego zdejmowanie społecznego odium wobec chorych na otyłość to odpowiedzialny i złożony proces, w który nadal będziemy się intensywnie angażować. W przyszłym roku planujemy kolejne działania edukacyjne w tym zakresie – mówi Marta Nowacka, Rzecznik Prasowa Novo Nordisk.
Słownik został uhonorowany Brązowym Spinaczem przez jury konkursu w kategorii „custom publishing”, która obejmuje tradycyjne oraz elektroniczne formy wydawnicze, będące narzędziami informacyjnymi.
Patronat merytoryczny nad opracowaniem objęło Polskie Towarzystwo Leczenia Otyłości.
Wraz z Novo Nordisk Nagrodę odebrali przedstawiciele Agencji Ahava PR, Whites oraz MSL.
To już trzecia nagroda dla kampanii w tym prestiżowym konkursie. W zeszłorocznej edycji kampania zdobyła dwie statuetki: Złoty Spinacz w kategorii „medycyna i zdrowie” oraz Srebrny Spinacz w kategorii „media relations”.
Do tegorocznej, 21. edycji „Złotych Spinaczy” zgłoszono rekordową liczbę 482 projektów, a jury przyznało łącznie 97 nagród – 28 Złotych, 36 Srebrnych oraz 33 Brązowe Spinacze. Grono ponad 100-osobowego jury tworzyli przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy oraz eksperci branży PR i mediów w Polsce oraz autorytety środowiska akademickiego.
Więcej informacji na: https://ootylosci.pl/