8 prostych sposobów, jak schudnąć mimochodem – bez specjalnej diety i ćwiczeń

8 prostych sposobów, jak schudnąć mimochodem – bez specjalnej diety i ćwiczeń

Dodano: 
Kobieta w trakcie treningu
Kobieta w trakcie treningu / Źródło: Pexels / bruce mars
Odchudzanie kojarzy nam się z bardzo restrykcyjną dietą i intensywnymi treningami. Oczywiście, najlepiej byłoby podejść do tematu na poważnie i zmienić swoje nawyki żywieniowe, prowadzić regularną aktywność fizyczną. A może na początek wystarczą drobne zmiany? Sukces można też osiągnąć małymi kroczkami.

Wiele prostych nawyków związanych ze stylem życia może pomóc ci schudnąć. Niektóre nie mają nic wspólnego z tradycyjną dietą lub planami ćwiczeń. Możesz schudnąć mimochodem, zmieniają niektóre swoje nawyki i wprowadzając nowe. Nie będą to wielkie rewolucje, wymagające przestrzegania trudnych zasad czy żmudnego przygotowywania posiłków.

Zacznij się wysypiać i unikaj stresu
Brak snu może zakłócać działanie hormonów regulujących apetyt, leptyny i greliny. Kolejny hormon, kortyzol, staje się podwyższony, gdy jesteś zestresowany. Zaburzenia hormonalne sprzyjają tyciu. Ponadto zmienność tych hormonów może zwiększyć głód i pragnienie niezdrowej żywności, prowadząc do większego spożycia kalorii. Niedobór snu i nadmiar stresu mogą zwiększyć ryzyko wystąpienia wielu chorób, w tym cukrzycy typu 2 i otyłości.

Zacznij jeść w skupieniu
Masz zwyczaj spożywania posiłków i oglądania telewizji? Być może to jest przyczyną twojej otyłości. Gdy skupiamy się na telewizorze, nie możemy w pełni kontrolować tego, co trafia do naszego żołądka. Nie przeżuwamy powoli kolejnych kęsów, a nieświadomie je przełykamy. Inną kwestią są też przekąski, po które często sięgamy z nudów. Paczka chipsów, garść paluszków...

Jedz mniejsze porcje
Przyzwyczailiśmy się do jedzenie dużych porcji posiłków. Widać to szczególnie w popularnych restauracjach - porcje tam niekiedy naprawdę bywają ogromne. A my, nie chcą stracić pieniędzy, jemy je do końca. To błąd, ponieważ w te sposób uczymy się błędnych nawyków żywieniowych i przejadamy się, jednocześnie rozciągając żołądek. Zacznij szykować w domu mniejsze porcje (trochę zajmie ci przyzwyczajenie się do nich), a w restauracjach zamawiaj mniejsze porcje.

Pij dużo wody
Woda nie zawiera kalorii, za to rewelacyjnie nawadnia organizm. Picie słodkich napojów oznacza pochłanianie dużej ilości kalorii - zupełnie niepotrzebnie. Picie zwykłej wody (szczególnie przed posiłkiem) może spowodować, że zjesz mniejszą porcję.

Jedz dużo produktów bogatych w błonnik
Spożywanie pokarmów bogatych w błonnik może zwiększyć uczucie sytości, pomagając czuć się pełniej na dłużej.

Przestań kupować niezdrowe produkty
Jeżeli w twoim domu nie będzie niezdrowej żywności (produktów przetworzonych, słodyczy i słonych przekąsek), jest mniejsze prawdopodobieństwo, że po nie sięgniesz. Musiałbyś wówczas wyjść do sklepu, a to dla wielu wystarczający argument, by zrezygnować ze swojej fanaberii. Jeśli jednak tylko ty w domu jesteś na diecie, postaraj się, by niezdrowa żywność była schowana np. w szafce. Jeśli nie będzie na widoku, jest mniejsza szansa, że po nią sięgniesz.

Jedz dużo białka
Białko może być pochodzenia zwierzęcego lub roślinnego. Dla zdrowia lepiej, by w diecie więcej było tego drugiego. Białko bardzo szybko zaspokaja głód, daje uczucie sytości na dłużej. Oznacza to, że jest mniejsze prawdopodobieństwo podjadania w ciągu dnia lub nawet chwilę po posiłku.

Dokładnie przeżuwaj pokarm
Dosłownie pochłaniasz swoje posiłki, a zjedzenie kanapki wymaga kilku gryzów? Jak najszybciej zmień swoje przyzwyczajenia. Dokładne żucie jedzenia powoduje, że jesz wolniej, co wiąże się ze zmniejszonym spożyciem pokarmu, szybszym uczuciem pełności i mniejszymi rozmiarami porcji. Szybkość spożywania posiłków może więc bezpośrednio przekładać się na masę ciała. Ponadto już w jamie ustnej zaczyna się trawienie pokarmów poprzez enzymy.

Czytaj także

 0