Lubisz pizzę? Poznaj 9 sposobów, aby była zdrowsza

Lubisz pizzę? Poznaj 9 sposobów, aby była zdrowsza

Dodano: 
Pizza, zdjęcie ilustracyjne
Pizza, zdjęcie ilustracyjne / Źródło: Fotolia / Vankad
Pizza! Któż z nas jej nie lubi? Jednak z tym daniem jest pewien problem: wysoka liczba kalorii, węglowodanów i tłuszczu. Jest kilka sposobów, którymi można odczarować jej złą sławę. Poznasz je już za chwilę.

Pizza jest popularna z wielu powodów. Zawiera sos pomidorowy bogaty w smak umami, ciągnący się ser i szeroki wybór dodatków, które można komponować według własnych upodobań. Potem jest pyszne, grube lub cienkie ciasto. Albo takie z serem czy parówką w brzegach. Częstym problemem jest to, że klasyczne ciasto do pizzy jest naładowane rafinowanymi węglowodanami bez większego dodatku składników odżywczych.

Na ogół nie ma nic złego w zamawianiu pizzy, gdy chcemy poprawić sobie nastrój – sporadycznie, od czasy do czasu. Ale jeśli jesteś osobą, która mogłaby z upodobaniem spożywać ją znacznie częściej, zapewne z ochotą zechcesz dowiedzieć się o tym, jakie modyfikacje można wprowadzić do pizzy, by stała się zdrowszym posiłkiem, znacznie bogatszym w błonnik, białko i inne składniki odżywcze.

Czytaj też:
11 korzyści ze spacerowania. Ruszaj w drogę po dobre zdrowie

Sposoby na zdrowszą pizzę

1. Ciasto z kalafiora
Prawdopodobnie znasz już tę bezglutenową alternatywę, której podstawa jest dostępna w każdym warzywniaku. Zmiksuj kalafior w robocie kuchennym, odciśnij nadmiar wilgoci, a następnie wymieszaj z jajkiem, parmezanem, czosnkiem, mąką migdałową, solą i pieprzem przed formowaniem i pieczeniem. Rezultatem jest ciasto do pizzy o niskiej zawartości węglowodanów z dodatkową porcją warzyw.

2. Ciasto z ciecierzycy
Jeśli chcesz mieć ciasto bezglutenowe i bogate w błonnik, ale zapewniające wrażenie przypominające możliwie najbardziej ciasto tradycyjnej pizzy, wybierz opcję z ciecierzycy. Ciasto wytwarza się przez zmiksowanie 2 szklanek (300 g) mąki z ciecierzycy (suszonej i mielonej ciecierzycy), 1 szklanki (240 ml) wody, 2 łyżeczek oliwy z oliwek i szczypty soli. Rozłóż na patelni lub kamieniu do pizzy i piecz w temperaturze 205 ° C około 25 minut. Na wierzchu polej sosem, serem i ulubionymi dodatkami i piecz przez dodatkowe 8-10 minut lub do momentu, aż ser się stopi, a brzegi będą rumiane. Nie jest mniej kaloryczne w porównaniu do tradycyjnego ciasta, ale zapewnia zdrową mieszankę złożonych węglowodanów, błonnika i białka.

3. Pizza-frittata
Ubite jajka pieczone w piekarniku, polane sosem pomidorowym, serem i ulubionymi warzywami. Rezultatem jest posiłek o niskiej zawartości węglowodanów, z charakterystycznymi pomidorowymi i serowymi smakami pizzy. Jajka to również niedrogie białko bogate w cholinę, selen i witaminy z grupy B, a one wszystkie są ważne dla ogólnego zdrowia.

4. Pizza naan
Jeśli myślisz o czymś, co smakuje trochę bardziej jak prawdziwa pizza, możesz zastąpić ciasto do pizzy pełnoziarnistym chlebkiem naan lub pitą. Wystarczy polać pieczywo sosem, serem i dodatkami i piec w piekarniku lub tosterze, aż ser się stopi. Dostarczysz swojemu organizmowi dodatkowy błonnik i składniki odżywcze z bazy pełnoziarnistej i automatycznej kontroli porcji – nie zjesz przecież więcej, niż zrobisz.

5. Pizza portobello
Jeśli jesteś fanem grzybów, pokochasz pizzę portobello. Piecz kapelusze grzybów portobello, aż będą miękkie, a następnie polej je sosem i serem i grilluj, aż wszystko się rozgrzeje i stopi. Pojedynczy duży kapelusz portobello ma zaledwie 25 kalorii, czyli znacznie mniej niż kawałek tradycyjnego ciasta do pizzy. Grzyby są również bogate w witaminę D, czyli składnik odżywczy, który wspiera zdrowie kości.

6. Pizza z dyni makaronowej
Być może już użyłeś tej dyni jako substytutu makaronu, ale jest również świetna do pizzy. To niskokaloryczne warzywo zawiera 31 kalorii w filiżance. Jest również bogate w potas, który może pomóc w walce z wysokim ciśnieniem krwi i wapń, który jest ważny dla zdrowia kości. Zmieszaj 2 szklanki (300 g) gotowanej i schłodzonej dyni z jajkiem, 2 łyżki mąki ryżowej, 1/4 szklanki (30 g) startego parmezanu, 1/2 łyżeczki oregano oraz soli i pieprzu dla smaku. Połóż ciasto płasko na blasze do pieczenia i piecz w temperaturze 205 ° C przez 20-30 minut lub do uzyskania twardej skórki. Na koniec dodaj swoje dodatki i piecz przez dodatkowe 5-8 minut, aż ser się stopi i okład będzie gorący.

7. Pizza muffinkowa z kiełkami
Oprócz dostarczania wszystkich korzyści zdrowotnych, kiełki są łatwiejsze do strawienia niż pszenica sama w sobie. Wypróbuj przepis na angielskie babeczki z kiełkami i wykorzystaj je jako ciasto do pizzy.

8. Pizza ze słodkich ziemniaków
Trzeba przyznać, że ciasto do pizzy ze słodkich ziemniaków będzie smakować... jak słodki ziemniak. Ale jeśli nie masz nic przeciwko, bardzo łatwo jest przygotować potrawę z trzech składników. W robocie kuchennym miksuj pulsacyjnie 1 średnio surowy słodki ziemniak (obrany) i 2/3 szklanki (100 g) płatków owsianych, aż wszystko będzie bardzo drobne. Dodaj jajko, szczyptę sproszkowanego czosnku i 1 łyżkę oliwy z oliwek i ponownie miksuj pulsacyjnie, aby wszystko połączyć. Przenieś ciasto na blachę do pieczenia lub kamień do pizzy i piecz w piekarniku w temperaturze 205 ° C przez 20-30 minut lub do uzyskania twardej skórki. Posyp ulubionymi dodatkami, a następnie włóż z powrotem do piekarnika na kilka minut, aż ser się stopi i wszystko będzie ciepłe. Słodkie ziemniaki to wolno trawiony węglowodan, który nie podnosi poziomu cukru we krwi, są także naturalnie bogate w witaminy A, C i mangan.

9. Słodkie ziemniaki jako pizza
Jeśli podoba ci się pomysł na ciasto ze słodkich ziemniaków, ale nie chcesz spędzać zbyt dużo czasu w kuchni, możesz po prostu pokroić słodkie ziemniaki na plastry i piec je, aż będą miękkie. Następnie polej je sosem pomidorowym, serem i dodatkami.
Czytaj też:
Nie pijesz soku ze szpinaku? Od dzisiaj zaczniesz! A oto kilka dobrych powodów

Źródło: myfitnesspal.com
 0

Czytaj także